טור דעה: למה לא יהיה שלום?

אבו מאזן הוכיח שוב שאינו פרטנר לשלום. הוא הוכיח שהפלסטינים לא מעוניינים בשלום. הם רוצים את כל מדינת ישראל לעצמם ושאנחנו לא נחייה כאן. שלא נתקיים כאן בכלל.

בזמנו, כשראש הממשלה ברק נפגש עם ערפאת ועם הנשיא קלינטון בקמפ דיוויד הוא היה מוכן לתת להם 90% מהשטחים וערפאת סירב. כשלראש הממשלה אולמרט היה ערוץ פתוח עם אבו מאזן והציע לו שלום תמורת ויתורים נרחבים בשטח האחרון סירב. אז למה ציפה הנשיא דונלד ג'י טראמפ כשהציג את "תוכנית המאה" שלו לשלום בין ישראל לפלסטינים? שהפלסטינים יקפצו משמחה ויאמצו את התוכנית שלו? הרי זה ברור שלא. חד וחלק.


שתי הבהרות, בבקשה: 

1. אני אומר את הדברים כיהודי ישראלי שהיה בזמנו שמאלני. יש לי עדיין חברים מוסלמים ערבים ונוצרים ערבים ואני גאה בחברות שלי איתם. יש בינינו כבוד הדדי והבנה בסיסית שלכל אחד ואחד מאיתנו יש את הזכות הבסיסית לחיות חיים טובים ולהביא פרנסה טובה.2. המפלגות הערביות בכנסת אינן מייצגות נכונה את האינטרסים של הפלסטינים תושבי יהודה ושומרון ובמיוחד לא של תושבי עזה אבו מאזן אמור לייצג אותם. המפלגות הערביות אמורות לייצג את האינטרסים של התושבים הערבים בישראל. אז תפסיקו לדבר בשבחו של העם הפלסטיני ותייצגו נכונה את האינטרסים של תושבים הערביים - מוסלמים ונוצרים כאחד - היושבים במדינת ישראל ומצביעים עבורכם. אם חברי הכנסת מטעם המפלגות הערביות רוצים לייצג את האינטרסים של הפלסטינים אנא ממכם פנו את מושבכם בכנסת תחזירו את התעודות המזהות שלכם ותעברו לפרלמנט הפלסטיני ברמאללה.


כשמאלני לשעבר אני אומר לכם: לא יהיה שלום עם הפלסטינים!!!!! נקודה.מוטב שכל חבריי השמאלנים בהווה ובעבר יפנימו זאת. תבדילו, בבקשה, בין פלסטינים של יהודה ושומרון ועזה לבין התושבים הערבים שחיים ומתפרנסים במדינת ישראל שיש להם תעודות זהות כחולות: ערבי ישראל - תשקיעו בערים שלהם, בתשתיות, בחינוך, בבריאות ורווחה. תנהגו בכבוד כלפיהם והם יחזירו כבוד. טוב להם לחיות במדינת ישראל כל עוד יש להם פרנסה. לערבי ישראל אין אינטרס לוותר על האזרחות הישראלית. לעומתם, הפלסטינים תושבי יהודה ושומרון ועזה רוצים להכחיד אותנו. הם לא מעוניינים בשלום איתנו. לתובנה הזאת הגעתי כשהם סירבו להצעות של ראשי הממשלה אהוד ברק ואהוד אולמרט. כן, הגעתי לתובנה הזאת.

***************


יועצו של טראמפ אמר כי ישראל הסכימה שלא להחיל ריבונות על שטחים לפני הבחירות, ותקף את הנשיא הפלסטיני: "מי שמוכן להנהיג מדינה לא קורא לימי זעם אם הוא לא מקבל מה שהוא רוצה".
ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, תקף הלילה (בין חמישי לשישי) את הנשיא הפלסטיני אבו מאזן והאשים אותו בליבוי המתיחות והאלימות בגדה המערבית, מאז פרסום "עסקת המאה" – תוכנית השלום האמריקנית למזרח התיכון. "אבו מאזן אחראי להסלמה" בימים האחרונים, אמר קושנר בצאתו מדיון הצגת התוכנית האמריקנית במועצת הביטחון של האו"ם.

לפחות צדיק אחד בממלכת סדום של הנשיא טראמפ. עד כמה זה ישפיע על הנשיא האמריקאי אני לא יודע. אני סקפטי מאוד.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים