כשנושבת רוח קרה

הקור הגיע אתמול בלילה לשיאו, הטמפרטורות ירדו בגולן ובגליל מתחת לאפס, שם החל כבר לרדת שלג קל. גם בחברון נצפו פתיתי שלג. בירושלים, שם הטמפרטורה נעה סביב 0 מעלות, הודיעה העירייה כי בשל הקרה הצפויה והצטברות הקרח על הכבישים הלימודים בבתי הספר ובגנים יחלו רק בשעה 9:00.

עם הקור המקפיא צריכות להתמודד גם אוכלוסיות המתקשות לעמוד בנטל הכלכלי הכרוך בחימום הבית. האוכלוסייה הרגישה ביותר היא קשישים, שפעמים רבות הכנסתם הדלה אינה מספיקה לכיסוי צרכיהם הבסיסיים, והם נאלצים לבחור בין חימום ביתם לרכישת מזון, תרופות ומוצרים בסיסיים אחרים.

לאין הגענו?
איזו אטימות מכיוונה של הממשלה בכלל ומשרד הרווחה והשירותים חברתיים בפרט.

המצב בצפון הארץ הוא זהה לכלל המדינה. זו מכת מדינה.
מבדיקה מדגמית שערכה הקרן לידידות בבתיהם של 168 קשישים בני 80 ומעלה שהיא מסייעת להם, עולה כי 52% מהקשישים הנזקקים נמנעים מהדלקת אמצעי חימום בחורף בשל עלות השימוש. בביתם של כמחצית מהקשישים הנזקקים הטמפרטורה נמוכה מ-20 מעלות, מתחת למידת החום המומלצת על ידי משרד הבריאות. בנוסף ,ל-20% מהקשישים הנזקקים אין אמצעי חימום בטיחותי ול-10% אין לבוש חם.
כשנושבת רוח קרה מכיוון משרדי הממשלה וממשרדי הביטוח לאומי אז אין פלא שהגענו למצב הזה.

*******************
המערכת הפוליטית סוערת כצפוי מהחלטת בית המשפט העליון, שהכריע על חודו של קול לאשר את ריצתה של הח"כית בבחירות. הרשימה המשותפת: "קמפיין הימין הקיצוני הוא תעמולה זולה", ליברמן: "פרס לתומכי טרור", ימינה: "שופטי בג"ץ עסוקים באג'נדת שמאל".

סערה בעקבות החלטת בית משפט העליון לאפשר לחברת הכנסת היבא יזבק (הרשימה המשותפת) להתמודד בבחירות לכנסת ה-23. יזבק, שנפסלה בוועדת הבחירות בתמיכת כל סיעות הכנסת מלבד מרצ והרשימה המשותפת, אמרה כי ההחלטה "מראה שבקשות הפסילה הן חלק מקרקס ההסתה נגדי ונגד החברה הערבית ונציגיה" - למרות שאישורה התקבל ברוב זעום של חמישה שופטים מול ארבעה. נשיאת העליון, אסתר חיות, תמכה בפסילתה של יזבק.
במקום שנתניהו וגנץ, או יותר נכון להגיד: בנץ וגנץ, יתעסקו בחשיבות חיי היומיום של תושבי מדינת ישראל כל הקשת הרחבה - בנושאים כמו: ביטחון, רווחה וכלכלה, ביטחון פנים, וכו' - מתעסקים בפסילת רשימות שיתמודדו לכנסת. הרי מראש ידוע שאין מקום בכנסת ישראל לרשימות קיצוניות וקיקיוניות מכל גווני הקשת: לא לעוצמה יהודית ולא לרשימות ערביות קיצוניות שקוראות להשמדת מדינת ישראל. רק מראה כמה לבנץ וגנץ לא חשוב המהות והמעשים אלא איך להיות ראש ממשלה.

ממש בושה וחרפה.
אין פלא שהקור ששורר בחוץ הוא לא רק של מזג האוויר אלא נושבת רוח קרה ומקפיאה מכיוונה של הכנסת.

******************

כשקר שם בחוץ ונושבת רוח קרה והטמפרטורות יורדות עד לכמעט אפס מעלות כולם קופאים, גם האיברים הפנימיים של כולם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים