Kiss From A Rose


דוד ויהונתן – ויקיפדיה

בתאריך 22.7.2020 עבר בקריאה טרומית החוק שאוסר על פסיכולוגים לבצע טיפולי המרה (להפוך להט"בים לסטרייטים). בן זילברמן שבצורה אמיצה חושף את זה שהוא בעצמו עבר טיפולי המרה במשך 7 שנים!!! מגיל 17, ונותן הסבר על כמה שהטיפולים האלו נוראיים וחסרי תועלת. אי אפשר להפוך הומו לסטרייט. זאת תכונה שאתה נולד איתה כמו כל תכונה אחרת ולהיות הומו לא צריך להיות שונה מלהיות סטרייט. 

https://www.facebook.com/bentzionzilberman/videos/3117222048398011/?__tn__=K-R&eid=ARAwdtKB3X0fEXSm7QrCtW7z8q0cbhUUUEViCAYSa0GEByPLyLYhYkuVK9viZ1e1PBhHkKhqMMbQDKL-&fref=mentions&__xts__[0]=68.ARCiXDlTQYkWyDfxp1i7c2DenaiyotSMDD3Eu6ctPhdPDF9BfY2145DFGlqGx2S4vqw_IDNAbgXarUEn_gSLkNC5xjiYNah__ftOXdd5PS-TQZfJXJPpt4dt9DGJRuNIeHrH4WdboW-35HPshy9qhdyatM3dhzNkeFeZ7bHmBnyTrdNz6RcmBG89EWFobryrMDDWwYQfw0OdGr--ZGRldPqDvGMN

ברוח האמנה הבינלאומית בדבר זכויות הילד (1989) עברה אתמול (22.7.2020) בקריאה טרומית הצעת החוק שאוסרת על פסיכולוגים לבצע טיפולי המרה בחשובים לנו מכל, הילדים שלנו, קטינים וקטינות בישראל.

אני מבקש להזכיר לכם את סיפורם של דָּוִד וִיהוֹנָתָן מופיע בתנ"ך, בספר שמואל א'.

פגישתם של דוד, לימים מלך ישראל, ויהונתן, בנו של שאול המלך, מתוארת מיד לאחר תיאור הקרב בין דוד וגולית:

"וַיְהִי, כְּכַלּותוֹ לְדַבֵּר אֶל-שָׁאוּל, וְנֶפֶשׁ יְהוֹנָתָן, נִקְשְׁרָה בְּנֶפֶשׁ דָּוִד; ויאהבו יְהוֹנָתָן, כְּנַפְשׁוֹ" (ספר שמואל א'פרק י"חפסוק א').

עוד קודם לפגישה זו הופיע דוד בבית שאול, כאשר נקרא לנגן בפניו בכינור (שמואל א'ט"זכ"א-כ"ג), אך התנ"ך אינו מספר לנו על פגישה בין דוד ליהונתן בשלב זה. רד"ק מציין שעד לפסוק העוסק ביהונתן ודוד מסופר על "יונתן", ומפסוק זה ואילך מסופר על "יהונתן", אך אינו מציע הסבר לשינוי זה.

סיפור אהבתם זה לזה, כפי שהוא מתואר בתנ"ך, מופלא בעוצמות הרגשיות המופיעות בו. הפרשנים לא הניחו קיומה של אהבה גופנית או מינית בין דוד ויהונתן, והביאו אותה כדוגמה לאהבה שאינה תלויה בדבר.

בשלהי המאה העשרים הועלתה פרשנות בדבר אפשרות למערכת יחסים רומנטית בין דוד ויהונתן. עמדה זו יוצגה על ידי אנשים התומכים בנראוּת ושוויון זכויות חברתי ללהט"ב. עד היום מתנהל ויכוח על אופי היחסים בין דוד ויהונתן.

בקשר בין דוד ויהונתן ניכר אופיו העצמאי של יהונתן. בניגוד לאביו שמפגין עוינות רבה כלפי דוד, יהונתן רואה בו את המלך העתידי ומוכן להתבטל לפניו ולהיות לו למשנה, מה שמעורר את תרעומתו של אביו כלפיו. יהונתן דבק בעמדתו ומוכן להתעמת עם אביו, שמפגין יחס דיכוטומי אל דוד, מצד אחד מבקש להורגו ומצד שני לקרבו.

לעיתים יהונתן מצליח לשכנע את אביו בתומתו של דוד, כאשר הוא מסנגר על דוד לפניו. תגובתו של שאול בפעם אחת היא שבועתו בשם ה' שלא יפגע בדוד. "וַיִּשְׁמַע שָׁאוּל בְּקוֹל יְהוֹנָתָן וַיִּשָּׁבַע שָׁאוּל חַי ה' אִם יוּמָת." (שמואל א'י"טו') ולעיתים הוא נכשל במאמציו, כאשר הוא מזכיר את דוד בסעודת ראש החודש המלכותית, מתבררת שנאתו הגדולה של שאול לידידו:

וַיִּחַר-אַף שָׁאוּל, בִּיהוֹנָתָן, וַיֹאמֶר לוֹ, בֶּן-נַעֲוַת הַמַּרְדּוּת: הֲלוֹא יָדַעְתִּי כִּי-בוחֵר אַתָּה לְבֶן-יִשַׁי, לְבָשְׁתְּךָ, וּלְבושֶׁת עֶרְוַת אִמֶּךָ. לא כִּי כָל-הַיָּמִים אֲשֶׁר בֶּן-יִשַׁי חַי עַל-הָאֲדָמָה, לא תִכּוֹן אַתָּה וּמַלְכוּתֶךָ; וְעַתָּה, שְׁלַח וְקַח אותוֹ אֵלַי--כִּי בֶן-מָוֶת, הוּא. (שמואל א'כ'ל"א)

יהונתן מתעמת עם אביו ואומר: "למה יומת מה עשה". שאלה הגוררת התפרצות זעם של שאול, המנסה להכותו בחניתו. בעקבות כך ועל פי ההסכמה המוקדמת ביניהם, מדווח יהונתן לדוד כי לאור יחסו של אביו אליו, חייו בסכנה.

אצילות נפשו וותרנותו של יהונתן יורש העצר של המלכות, מומחשת בכך, שהוא מוכן לוותר על יעודו להיות מלך ישראל, כאשר הוא נוכח בכישוריו של דוד העולים על שלו. "...וְאַתָּה תִּמְלֹךְ עַל יִשְׂרָאֵל וְאָנֹכִי אֶהְיֶה לְּךָ לְמִשְׁנֶה וְגַם שָׁאוּל אָבִי יֹדֵעַ כֵּן." (שמואל א'כ"גי"ז). דבר שלא היה נהוג ונפוץ באותם ימים, שבהם היה נהוג להתנקש לעיתים אף בחיי אחים על מנת לזכות במלכות. דבר זה הוא יוצא דופן וחסר תקדים, בפרט לאור גבורתו הרבה וכישוריו הצבאיים והמנהיגותיים של יהונתן.

למרות שבספר שמואל מוצגת אהבתם של דוד ויהונתן ככוללת חיבוקים ונשיקות, חז"ל פירשו את אהבתם כאהבה אפלטונית ולא יצרית, וציינו אותה כמופת לאהבה שאינה תלויה בדבר.
אהבת דוד ויהונתן מוזכרת במסכת אבות, ה', ט"ז:

כל אהבה שהיא תלויה בדבר, בטל דבר, בטלה אהבה. ושאינה תלויה בדבר, אינה בטלה לעולם. איזו היא אהבה התלויה בדבר, זו אהבת אמנון ותמר. ושאינה תלויה בדבר, זו אהבת דויד ויהונתן

אומנם אתם חברי הכנסת הדתיים לא אוהבים את המחשבה, הפרשנות, הזאת שבין דוד המלך ליהונתן הייתה אהבה חד מינית, אבל תתמודדו עם זה. שהרי אצלכם יש ריבוי מגע בין גברים -במיוחד במקוואות - ריבוי אינוס של ילדים ונערים על ידי גברים, מקרים שלא יוצאים לתקשורת בכלל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים