אובדן שליטה



אובדן שליטה...........

זה מה שקורה כאן בשבועות האחרונים. אובדן שליטה של הממשלה ושל העומד בראש ושל זה החליפי, על התפשטות נגיף הקורונה, על המצב הכלכלית ועל אמון הציבור. ישיבת הממשלה האינסופית, בלילה שבין חמישי לשישי, היתה הפגנה נוספת של אובדן השליטה.

כדרכה של ממשלת ישראל בחודשים האחרונים, ההגבלות הוטלו בבהילות, מבלי לתת הסבר מדעי ובריאותי להצדקה להן ומבלי לתת למי שזה נוגע לו זמן להיערך. וכך, קבוצה של מסעדנים נחושים החליטה ביום שישי בבוקר שהיא לא מתכוונת לציית להגבלות החדשות ומסעדה אחרי מסעדה הצטרפו לרשימה של מקומות שהודיעו: "נשאר פתוחים".
זה שנתניהו וגנץ לא מבינים מה זה אומר לסגור מסעדה בהתראה של כמה שעות לפני סוף השבוע (זריקת כמויות עצומות של מזון, ביטולים, שיחרור עובדים) זה בסדר, אין סיבה שידעו את זה, זו לא העבודה שלהם. זה שאין אף אחד מסביבם שיסביר להם את זה, כדי שיוכלו לקבל החלטה סבירה והגיונית זה אסון.

זה אסון כי זה לא אירוע בודד. זה קורה פעם אחר פעם. בנוגע לפתיחת בתי הספר, פתיחת חנויות, חלוקת המענקים והסיוע לעסקים קטנים ועצמאים ועוד אלף ואחת החלטות שהממשלה מקבלת בחודשים האחרונים שאין להן שום קשר למציאות.
נתניהו וגנץ, לחיצים, פריכים ומבוהלים מול גל ההפגנות ברחבי הארץ, חזרו בהם מהסגירה של המסעדות בסוף השבוע הזה ודחו אותה לשלישי. ואז מה יחשוב לו האדם הממוצע, מרוט ומותש משלל תקנות שמתחלפות מדי יום ונוחתות עליו ללא כל הסבר, "אם זה יכול לחכות לשלישי, אז אולי זה לא כל כך הכרחי?" ושוב, נשבר האמון. שגם כך הולך ונעלם.

ובתוך כל זה מלחמת הכל בכל. נתניהו נגד שאשא ביטון, נתניהו נגד פקיד, שאול מרידור, שר האוצר נוזף במנכ"לית משרדו שמגנה על מרידור. ככה לא מנהלים את המשבר הכלכלי הגדול שהיה פה מזה שנים, ככה נראה אובדן שליטה.
בשתי החלטות מרכזיות כשלה מממשלת ישראל בפתיחת המשק: באישור לקיים אירועים המונים של 250 איש במקומות סגורים ובהחלטה לפתוח את כל מערכת החינוך ללא כל מגבלות. "תעשו חיים" אמר לנו אז ראש הממשלה נתניהו. כאילו שהמחלה נעלמה. אבל אי אפשר לחזור לשגרת החיים שלפני הקורונה מבלי שתהיה התפרצות נוספת. בכל העולם מרגישים את זה. אז נטש נתניהו את הקורונה לטובת בלון הסיפוח והקטטה עם היועץ המשפטי לממשלה ובינתיים מספרי החולים רק עלו ועלו והממשלה לא עשתה כלום וכשנזכרו להתייחס לחיים שלנו ברצינות זה כבר היה מאוחר מדי. ועכשיו שוב נשלם מחיר כלכלי ובריאותי עצום. אז כן, ככה נראה אובדן שליטה.

נכון להבוקר: 27,616 נדבקים בקורונה, 217 במצב קשה, 401 מתים.

ואנא, שימרו מרחק, אל תתקהלו, בעיקר לא בחללים סגורים, שימו מסכות, תשטפו ידיים, ותהיו בריאים!!!!!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים