חלומות ורוחניות


בוקר טוב לכולם,

אתם מכירים את התחושה הכבדה הזו כשמתעוררים בבוקר אחרי חלום שבה הופיעה דמות של אישיות משפחתית בחלום שלכם וזו תחושה מאוד כבדה שמשהו לא בסדר ואתם לא יכולים להתקשר אל אותה אישיות משפחתית משום שהיא ניתקה קשר או / ו לא דיברה אתכם הרבה זמן?

ככה זה קרה לי.
קמתי בבוקר אחרי חלום שבה הופיעה דודה שלי - אחותה הצעירה של אמי - ובידיעה שהיא לא דיברה איתך בחלום אבל חייכה אליך ואתה מנסה לפענח את החלום מה מנסה אותו חלום / ההופעה של הדודה בחלום? למען הסר הספק, הדודה הזאת בחיים ואני מאחל לה חיים ארוכים עד 120 כ - 20.
להבדיל אלף הבדלות, היו לי בקרים שהייתי קם עם ידיעה שסבתי האהובה עליה השלום הייתה מופיעה לי בחלומותיי והייתה לי הבנה שהיא מתגעגעת אליי ולכן היא הופיעה.
פה אני לא מצליח לפענח את החלום הזה.

כבר הוגדרתי בעברי שאני אישיות רוחנית. וזה נכון, במידה מסויימת. אני לא אדם מאמין. אני אדם שמחובר מאוד לרוחניות. מצד אחד, תמצאו אצלי בבית תלויים מול דלת הכניסה ברכות הבית וחמסות.
ומצד שני, תלויים מובליים עם כדורים על פי תורת / תאוריית הפנג שווי.
ומצד שלישי, ספרי קדושה וספרי תהילים נמצאים במדפים שבבית.

מיהרתי להתקשר לאמי לא רק לשאול לשלומה אלא לוודא האם אחותה הקטנה שוחחה איתה במקרה בבוקר או אתמול בערב. אמי שתבדל לחיים ארוכים השיבה לי בשלילה. נותרתי עם החלום ועם ההתלבטות האם להתקשר לדודתי ולדרוש בשלומה מצד אחד אך לא רוצה להלחיץ אותה בגילה המבוגר, שהרי היא קטנה מאמא שלי בשנתיים / שלוש.

*******************

בעוד יומיים יחול יום השנה לפטירתו של דוד שלי, אח של אמי ודודתי, שהתאבד בגיל מאוד צעיר.

דוד שנפטר עוד לפני שאני נולדתי ולא זכיתי להכירו. ניזונתי מתמונות שלו בלבד. מעניין / מסקרן אותי עד היום איך הוא היה נראה היום ואיך הוא היה מתנהג

כל השנים, נושא פטירתו / סיבות להתאבדותו היה טאבו / אגוז קשה לפיצוח מדוע הוא התאבד? הבנו שהוא התאבד בשנות העשרים שלו המאוחרות, ממרפסת ביתם של הוריי. הבנתי שההתאבדות שלו הייתה לאחר ניסיון אחד שנכשל.

בילדותי, טרחו להזכיר לי כל הזמן שאני מזכיר אותו. באיזו שלב בחיי נכנס לי חשד / חשש שמפחדים שאני עלול לעשות את הצעד האיוולי שהוא עשה, לא שזה היה קורה. זה היה מאוד קשה לי המעמסה הזו, למרות הצהרותיי שאני לא יכול לעשות זאת. עוד מגיל צעיר ניהלתי יומנים אישיים.

אני יודע שאמי הייתה מאוד קשורה אליו. והתאבדותו ממרפסת ביתה שבר אותה באותם זמנים והביא אותה להתמוטטות עצבים. אישית, אני לא יודע איך אני הייתי מתנהג אחרי זה: קשה לי לדמיין.

*******************
אולי........ וזה אולי.........

הפרשנות לחלום שבה הופיעה דודתי, שתיבדל לחיים ארוכים: היא ביקשה להזכיר לנו שיום פטירתו מתקרב ושיש להדליק נר נשמה לזכרו . ושבעצם, רוחו מבקש להגיד לנו שהוא אוהב אותנו ושהוא מתגעגע אלינו.

לא אמרתי שום דבר מהפרשנות שלי לאמי שתבדל לחיים ארוכים. גם ככה לא רוצה להצעיר אותה יתר על המידה.

*******************
מצפוני אינו שקט לאחרונה בגלל שלא עליתי בערב יום כיפור האחרון לקברה של סבתי האהובה. כפי שהייתי נוהג בשנים האחרונות. מהסיבה שבדיוק יומיים לפני יום כיפור סיימתי את ההקרנות והייתי די מותש נפשית וגופנית.
שלא לדבר על כך שגם נאסר עליי לצום בשל כך.
ובנוסף, לא הדלקתי נרות נשמה לעילוי נשמתם של סבתי, של סבי (שעל שמו אני נקרא) ושל אבי. הנרות נשמה עדיין בבית. (אלפונסו החתולי שלי מפחד פחד מוות מהנרות הללו ומהריח שלהן).

*******************

לסיום הפרק הזה, אני מצרף קישור לנעימה ששמעתי בפעם הראשונה:

https://www.youtube.com/watch?v=PUOFj0ztpSU

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים