כשר לפסח


שעות אחרונות לפני חג הפסח.......

הוצאתי את החמץ מהבית. עושה את הניקיון אחרון של הוצאת החמץ מהלב ומהנשמה.
לא שווה הוצאת החמץ מהבית אם הלב והנשמה מכילים עדיין חמץ.
***********
ליל הסדר בא לך לעשות סדר
במחשבות, ברגשות ובמעשים
וללמד אותך שלא משנה
באיזה מצרים אתה נמצא
ולא משנה מה נקודת הפתיחה שלך
או כמות הקשיים ודרגת עצמתם
אור אינסוף מלווה אותך על כל שעל
תופס בידך, חובש את יסורך
ולוחש על לוח לבך שהנה הנה
נפתחים לך שערי הגאולה.
(סדר / אהרון בס)
**********
שתי חברות טובות שלי הגיעו אליי שלשום ודאגו לנקות לי את הבית לקראת החג.
אחרי חודשיים שהבית לא נוקה הוא עכשו מבריק ומצוחצח.
אני מעריך ומוקיר את המעשה שלהן. זה לא ברור וגם לא מובן מאליו.
השכן שביקשתי שינקה לי את הבית תמורת תשלום הוציא אש מקנאה ומעצבים אתמול כששמע על כך. עכשו אין לו על מה להלין שהבית שלי לא כשר. גם ככה הוא לא נכנס אליי יותר בגלל ההתנהגות שלו מיום שישי שעבר שלא לדבר על כך שאנחנו לא מדברים. העיקר הוא מתגאה בכך שהוא הכשיר את הבית שלו לפסח. אם לא הכשרת את הנשמה ואת הנפש שלך אז כל עבודת ההכשרה לא שווה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים