פשוטים



גַּאֲוָוה היא תחושת ערך, הערכה והחשבה של אדם את הצלחותיו לעצמו: לתכונותיו שלו, למעשיו שלו, לדברים שיצר בכוחותיו שלו ולעיתים גם לכל אלו בקבוצה אליה הוא משתייך ועמה הוא מזדהה.

כאשר קולקטיב לאומי מאמין או חש כי הוא נעלה מעמים אחרים נהוג לכנות דבר זה כלאומנות. לעיתים הערכת היתר מוקרנת מהאדם אל דברים המתייחסים ושייכים אליו כגון אנשים שמשמשים כמנהיגיו, רכושו, תפיסותיו או ילדיו. הגאווה תהיה בדרך כלל בהקשר חברתי כאשר האדם מבדיל באמצעותה בינו לבין האחרים, או בין קבוצה התייחסות שהוא שייך לה לבין קבוצות אחרות.

****************

הלוואי והייתה לי היכולת לבחור נכון.

בסוף הכול מתנקז אליי עניין של זוויות אני לא מבין רמזים אולי צבעים ואותיות מבט חטוף אל עצמי ודי רק לא להסתכל מה שבפנים כבר בפנים מדי קוראים לזה הרגל מתי אלמד לבחור נכון להאמין, לראות שטוב בלי להביט שוב לאחור לבחור נכון אותו הקול מדבר אליי פוגש בי בלילות הולך מבלי להבין לאן האם אדע לחזור מבט חטוף מסביב ודי יותר כבר לא אפול יש ילד שמתסכל עליי קוראים לזה לגדול מתי אלמד לבחור נכון להאמין, לראות שטוב בלי להביט שוב לאחור בסוף הכול מתחבר אליי עניין של חלומות אם אתעורר בדיוק בזמן אולי אוכל לזכור אומרים יש מי ששומר עליי נותן לי את הכוחות עוד לא מצאתי תשובה אבל קוראים לזה לחיות מתי אלמד לבחור נכון להאמין, לראות שטוב בלי להביט שוב לאחור לבחור נכון

אמיר דדון - לבחור נכון - YouTube


***************

פשוטים סוף כל יום מוביל אל הבית שקט אורות עמומים לפעמים כששוקעת השמש טוב לי לכבות גם בפנים בחדרים נשימות קטנות עיניים עצומות בחדרים של הלב שלי שמחות קטנות, שמחות קטנות ככה אני מבקש תשמור עלינו פשוטים בית וסיר על האש חיבוק שלך, צחוק של ילדים ככה אני מבקש תשמור עלינו תמימים לא להפסיק להתרגש חיוך שלך, צחוק של ילדים סוף כל יום זה רק אנחנו שנינו על הספה בסלון ואין עולם אני פורט לך את הלב על הגיטרה ולא צריך לרדוף הכל כבר כאן בחדרים נשימות קטנות עיניים עצומות בחדרים של הלב שלי שמחות קטנות, שמחות קטנות ככה אני מבקש תשמור עלינו פשוטים בית וסיר על האש חיבוק שלך, צחוק של ילדים ככה אני מבקש תשמור עלינו תמימים לא להפסיק להתרגש חיוך שלך, צחוק של ילדים כמו עץ שתול על מים שער אל השמים אני מבטיח לך יבואו גם פירות מתוקים כמו שאנחנו פשוטים

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים