צלילי המוסיקה


אתמול בערב חשבתי על זה:

למה שלא יהיה ליווי פסיכולוגי במהלך הפיזיותרפיה בגלל ריסוק יד וניתוח? שהרי זה לא קל הדבר לחולה בכל גיל, במיוחד לאלה שבגיל 50 פלוס, הסיטואציה הזאת. השירות חייב להיות דרך הקופה של קופת חולים.

לא אכחיש ולא אשקר:

אכן הסיטואציה קשה לי מאוד, גופנית ונפשית. מה גם שכמעט חודש אני מקבל טיפולי פיזיותרפיה וזה כואב לי נורא גופנית. המצב היום שאני מצליח להפעיל את היד לעומת תחילת החודש, אבל מה............ באזור המרפק המקום עדיין תפוס, נוקשה, כואב. עדיין לא מצליח להביא את היד לזווית של 90 מעלות כשהיעד שלי הוא 100 מעלות. הפיזיותרפיסטית שלי מודאגת מזה מאוד: מצד אחד, היא די מבינה שאני מפחד מהכאבים ומצד שני היא לא מבינה מדוע עדיין אזור המרפק עדיין תפוס, נוקשה. לטענתה, הייתי אמור כבר להפעיל את היד ושאני לא עושה את התרגילים בבית. כמה שאני מסביר לה, שקשה לי להתמודד עם הכאבים כי סף הסיבולת שלי בכאבים מאוד נמוך ושעובדה שלקחתי אתמול שני כדורי נורפן לפני הטיפול בכדי שהכאבים יהיו מבחינתי חלשים ועדיין הרגשתי את כאבי המתיחות והלחיצות על האזור. שהרי אני לא צעיר: אם הייתי בשנות העשרים שלי זה היה אחרת. נכון, אני יודע שעליי להתמודד עם הכאבים ואני מנסה. נכון, אני בן 53 ולא בן 23.

נראה שהכל אצלי בראש. ברגע שקרה מה שקרה פשוט התכווצתי, גופנית ונפשית. ננעלתי. ננעלתי כמו שננעלתי בגיל 9 אחרי מקרה האונס הקבוצתי שעברתי אז: לקח לי הרבה זמן להשתחרר ולשחרר במיוחד במהלך טיפול פסיכולוגי קשה וארוך כשהייתי בתיכון והצלחתי לגעת בסיפור הזה. זה על אותו משקל בדיוק.

אם היום יתנו לי טיפול פסיכולוגי מלווה לטיפולי הפיזיותרפיה אזי זה אולי יקל עליי במקביל לתרגילים בבית.

************

השיר Against All Odds בביצוע של פיל קולינס.

במקרה, השנייה שמעתי אותו בחוץ ומיהרתי להקשיב לו ביוטיוב. כל פעם שאני מקשיב לשיר הלב שלי נצבט מחדש. 

ראיתי את הסרט בשם הזה בקולנוע וממש בכיתי בסוף.

Phil Collins Against All Odds - YouTube

************

אתמול כשחזרתי הביתה מהטיפול קניתי שני קלסרים שקופים.

בבית עשיתי סדר בטפסים ותייקתי אותם לפי הסדר, כמו שתייקתי את הטפסים כשהייתה לי המחלה בזמנו.

זה עשה לי הרגשה טובה. במקצת.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים