תודה רבה


היום בדיוק מלפני שנה קיבלתי את ההקרנה האחרונה במלחמה שלי נגד מחלת סרטן הערמונית.

מאז, אני נמצא במעקב תמידי: מקבל כל חצי שנה זריקת ELIGARD, עושה בדיקות דם חצי שגרתיות - תודה לאל התוצאות עד כה הן מצויינות (המדדים בדם של הערמונית בנורמה). 

רק לחשוב על התהליך האישי והרפואי במהלך השנתיים האחרונות מאז שגיליתי שאני חולה בסרטן הערמונית - שדרך אגב, גיליתי אותה במקרה בבדיקות דם שגרתיות חצי שנתיות שאני עושה אותן כבר מגיל 20 - על הפתיחות שאני מדבר על המחלה (שזה מאוד חשוב פסיכולוגית) גם אם זה קשה לצד השני להקשיב ולשתף פעולה בגלל שהם עברו במשפחותיהם את מחלת הסרטן מסוג אחר, על הכתיבה בבלוג שלי אני יכול להגיד על עצמי בכל הצניעות: שאפו לעצמי, אני גאה בעצמי. נכון, ישנם ימים שאני חוטא וצורך סוכרים בכמויות, מה שזה אסור לי בעליל כי סוכרים הם האוכל והמים של הסרטן, אבל זה נקודתי בלבד פעם ב.....

מחלת הסרטן על כל סוגיו - עם כל הקושי והסבל במחלה הזאת - ישנם אמצעים לטיפול ולמיגור המחלה. הרפואה בישראל של ימינו משתכללת ומשתקללת עד מאוד. מניסיוני, לצערי הרב המר, למדתי ש - 50% מההחלמה היא חשיבה חיובית ולתפוס אותה בזמן, ה - 10% הנוספים הם ליפול על הרופאים וצוות רפואי מנוסים שידעו ללוות אותך ולהדריך אותך ולהיות שם בשבילך 24/7 כשאתה צריך. 

מה אני אאחל לעצמי לשנה הקרובה להמשך המעקב ולעתיד הרפואי שלי? שאמשיך להיות בריא, חיובי, נמרץ ככל האפשר. שאמשיך להיות מודע לעצמי כל הזמן.

אני רוצה להגיד כאן תודה רבה ל - :

לאמא שלי למרות גילה המתקדם ועם כל הקושי בידיעה שהבן שלה חולה במחלת הסרטן ליוותה אותי אם לא פיזית לפחות נתנה לי תמיכה טלפונית. ידענו לבכות. ידענו לצחוק. ידענו לצרוח. תודה רבה אמא וסליחה על מצבי הרוח המשתנים שלי ועל הצעקות השבר שלי. אוהב אותך נורא.

לד"ר נטלי קליין הרופאה הכללית שלי, בית חולים "איכילוב", לד"ר גל קרן-פז האורולוג שלי, לד"ר דוד סריד האונקולוג שלי, לד"ר יסמין נתן עוז רופאת ההקרנות שלי, לצוות מכון רדיותרפיה בבית חולים "איכילוב". אוהב אותכם כולכם ואחד אחת כמו שלא ויתרתם לי כך גם לא ויתרתי לכם.

לניסים שגב, לרותם קיט, עינת רכבלסקי, עדן אבן - חן, תמיר רסקין שהייתם שם בשבילי כחברים ונתתם לי כתף כשהייתי צריך לבכות, לצרוח, ידעתם להקשיב לי כשהייתי צריך אוזן קשבת.

משפט סיום, ברשותכם:

אם סרטן הערמונית היה תוקף גברים בגילאים 60 פלוס בעבר היום הוא תוקף גם בגילאים 20, 30, 40. לכו להיבדק. על תזניחו את עצמכם ואת גופכם. תקשיבו לעצמכם ולגופכם. לכו להיבדק.

https://www.youtube.com/watch?v=cDWiyMZ05Sg

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים