מתבייש


אני מתבייש.

מדינת ישראל צריכה להרכין ראש ולבקש סליחה מחללי הקורונה שהלכו לעולמם. אנחנו צריכים לבקש 2,100 סליחות.
סליחה שנפטרתם בדד, שעברתם את הרגעים, הימים, השבועות האחרונים לחייכם במחלקה פרוביזורית במרתף, או במחלקה רגילה. תחת אורות ניאון מרוחקים מאור שמש וצמחים של תקווה. מרושתים בצינורות, מוקפים בזרים מותשים בבגדי חייזרים ממוגנים. שפתיכם חרבות. ממתינים לפעמים שעות למישהו שייגש לקריאתכם. בסבל ובאימה לבד. חסומים בקירות זכוכית, באימת הקורונה. הישגיכם בחייכם התנדפו כלא היו. בני משפחותיכם ואוהביכם גחים במקרה הטוב לדקות ספורות, מתקשרים בזום ובטלפון בקולות מתכתיים. סליחה שהותרנו אתכם ללחום בדד על כל נשימה. שלא גייסנו עבורכם לוביסטים ויחצ"נים וקבוצות פייסבוק. סליחה שלא יצאנו לרחובות כדי לצעוק את צעקת בדידותכם והסוף הקודר של חייכם.
סליחה שלא הרמנו את דגלי החמלה בים השנאה והקיטוב. סליחה שלא הפגנו בשערי בתי החולים שהמצב בלתי אפשרי ובלתי אנושי. סליחה שמדינת ההיי־טק הפנתה גב לאנושיות. שלא פתחה בקמפיין לאומי לגיוס מתנדבים רבים מכרבע מיליון מחלימי הקורונה כדי שיקלו עליכם את שעותיכם הקשות. ובוססה בפוליטיקה, בתקציב, באגו, בהתחכמויות, בצעקות - והותירה אתכם נטולי רייטינג.
סליחה שלא אותרו מדביקיכם, לא הורחקו מכם בעוד מועד ולא פורסמו שמותיהם במידה שהדביקו אתכם בגלל רשלנותם, אנוכיותם, קוצר ראייתם וזלזולם בחיי האחר.
סליחה שאנחנו כחברה נלחמים יותר על הכלכלה והעסקים הקורסים מאשר על החיים. סליחה על "העברת פס" על קשישים ואוכלוסיות סיכון בכל גיל. סליחה, כי עם כל מי מכם שהולך לעולמו אנחנו כחברה וכבודדים לא יכולים להסתכל לעצמנו בלבן שבעיניים ולומר ידינו לא שפכו את הדם הזה. כל אחד מאיתנו בשתיקתו או בזלזולו החיש את קצכם.
עבורי, הסליחה עם הבושה הגדולה ביותר הינה מניצולי השואה. שראו את המוות שוב ושוב, שרדו והקימו חיים ודורות, איפשרו את הקמת מדינת ישראל. וזו שקראה להם צאן מובל לטבח כשהגיעו, ליגלגה, רמסה וחמסה אותם, ופטרה את עצמה מהתעניינות בהם בריטואלים של יום השואה ומוזיאונים, לא נשאה אותם על כפיים עד נשימותיהם האחרונות.
מה עוד צריך לקרות כדי שנתעורר להפסיק את הקטל ולהבטיח כבוד, חמלה ואהבה ללוחמים על החיים עד רגעיהם האחרונים.

ואני לא רוצה לשמוע שמאלנים שמתעצבנים שבנט עולה. אתם לא יודעים להביא מנדטים זה בעיה שלכם ולא של אף אחד אחר בנט זיהה וואקום של חוסר מנהיגות ומנצל את זה לדבר לעם ויודע לעשות את זה.
מנהיגי המרכז שמאל תקועים בשטאנץ שלהם זה אשמתם במקום כל היום להסתכל על אחרים תסתכלו על עצמכם ותבחנו למה אתם לא עולים במנדטים.
***הכותב לא יצביע לבנט שלא לדבר על ליברמן, כי אני לא גזען. נמאס לו פשוט שהמרכז שמאל מתבכיין במקום לנצל הזדמנויות ואשכרה לדבר לציבור***

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים