כאוס

העין צופה למה שקורה בעולם ובמיוחד על הכאוס בארצות הברית של אמריקה, וה מפחיד מאוד.

תומכי הנשיא היוצא פונו מבניין הקפיטול שאליו פרצו, המליאה נוקתה מההרס שזרעו - והדיון בקונגרס באשרור ניצחון ביידן חודש. כמה רפובליקנים חזרו בהם מהמהלך לעיכוב האישור: "מספיק!". התפטרויות מחאה בממשל, דיווחים: שרים דנו בהדחת טראמפ, שעיכב את שליחת המשמר הלאומי לדיכוי המהומות. 4 מתו ו-52 נעצרו בהתפרעויות, אותרו שני מטעני צינור.

לצד הגינויים מקיר לקיר שנשמעו בעקבות האירועים חסרי התקדים אמש – מאז מלחמת 1812 עם הבריטים לא הייתה פריצה שכזו לקפיטול – גוברות הקריאות של דמוקרטים ואפילו רפובליקנים להדחתו של טראמפ בימיו האחרונים כנשיא.

הישיבה המשותפת בקונגרס חודשה הלילה בסביבות השעה 03:00, לאחר שמליאות הסנאט ובית הנבחרים נוקו מההרס שחוללו המתפרעים שפרצו למשכן. סגן הנשיא מייק פנס, שהחוק הטיל עליו את ניהול הישיבה, הבטיח לאלו ש"זרעו הרס" כי הם לא הצליחו להשיג את מבוקשם. "אלימות לעולם לא מנצחת, החירות מנצחת... בואו נחזור לעבודה", אמר. יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי אמרה כי "למרות הפעולות המבישות" שנראו בבירה, "אנו נהיה חלק מהיסטוריה שמראה לעולם ממה עשויה ארה"ב".

הישיבה הזו נחשבת להליך טקסי בלבד שבה נספרים קולות האלקטורים של כל אחת ממדינות ארה"ב, שבחודש שעבר בחרו בהתאם להכרעת העם בנובמבר בביידן להיות הנשיא הבא. אולם בצל הטענות חסרות הבסיס של טראמפ לזיופים נרחבים בבחירות, כמה מחוקקים רפובליקנים הודיעו שיתנגדו לספירת האלקטורים של מדינות המפתח, מהלך שלא היה מונע אמנם את אישור הניצחון, אך יכול היה לכפות דיון ממושך ומייגע.

לאור המהומות ההיסטוריות כמה וכמה מחוקקים הודיעו ששינו את דעתם, ולא יתנגדו עוד לאישור התוצאות. הבוקר כבר נדחתה ההתנגדות הראשונה, עבור ספירת אלקטורים של מדינת אריזונה, ברוב עצום. בסנאט דחו אותה 93 סנאטורים ורק שישה תמכו בביטול הכרעת הבוחרים. "לא אוכל במצפון נקי להתנגד לאישור הצבעת האלקטורים", מסרה הסנאטורית הרפובליקנית קלי לופלר, אותה סנאטורית שההפסד שלה אתמול במרוץ בג'ורג'יה סייע לדמוקרטים להשתלט מחדש על הסנאט. "האירועים שהתחוללו היום אילצו אותי לשקול מחדש. האלימות, היעדר החוק והמצור על היכלי הקונגרס מתועבים ומהווים מתקפה ישירה על המוסד שהתנגדותי אמורה הייתה להגן עליו: קדושתו של תהליך הדמוקרטיה האמריקני".
****************
אני חושש מאוד שלא נגיע למצב דומה במדינת ישראל היקרה והאהובה שלנו.
מדינת ישראל היא דמוקרטית. גם אצלנו יש בחירות ואנחנו בדרך לבחירות מספר 4 בתוך שנתיים. אני חחושש שלא נגיע למצב של מלחמת אחים רק בגלל שישנם קיצונים בשתי קצוות המפה הפוליטית שיגררו אותנו למצב הזה.

יש לי חברים שהם תומכי "הליכוד" ובנימין נתניהו. שאיתם יש לנו הסכם לא כתוב שאנחנו מסכימים שלא להסכים.
יש לי גם חברים שהם שמאל מרכז, כמוני.
אין לי חברים קיצוניים פאנטיים מקצוות המפה הפוליטית שאיתם אי אפשר לדבר אפילו. לצערי הרב, הם אילו שהורסים לנו ביתר המוסריות שלהם, ביתר האהדה למה שהוא קיצוני.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים