טור דעה: אז מה היה לנו השבוע?

השבוע ציינו את יום השואה הבינלאומי ו - 75 שנה לשחרור מחנה הריכוז אושוויץ בנוכחות מנהיגי העולם המתיחות הייתה  בשיאה מכל הבחינות.

כוחות הביטחון פעלו בכוחות מתוגברים על מנת לאבטח את האירוע ולמנוע כל אירוע פח"ע במהלך שהיית מנהיגי העולם שהוזמנו לאירוע וגם לאבטח את המנהיגים מהעולם שהגיעו. בלוני נפץ הופרחו כרגיל מצד רצועת עזה וזה כבר בשיגרת היומיום.  תחשבו כמה כסף בוזבז רק על אבטחת אישים שהיה כאן: את הכסף הזה היה אפשר להעביר למוסדות הבריאות והחינוך שגם ככה הם בדפיציט וחוסר מיטות בבית החולים.

לא הצדקתי את האירוח של מנהיגי העולם באירוע הנ"ל ובזבוז הכסף הראוותני יכלו לקחת את הכסף שהופרש לרגל האירוע ולתת אותו לניצולי שואה ולזקנים שגם ככה גוועים ברעב בגלל שהם מתקשים לחיות מקצבת הזקנה שהם מקבלים ולקנות תרופות. רק בכדי להתחנף לנשיא רוסיה ולדמיר פוטין על מנת שזה ישחרר את נעמה ישככר מהכלא. בטוח שראש הממשלה יעשה מכל האירוע הון פוליטי לטובתו בבחירות סבב שלישי בעצם זה שיגיד לקהל הבוחרים - שלו ולא שלו: "תראו איך הצלחתי להביא את כל מנהיגי העולם אלינו למדינתנו. אנחנו חזקים מבחינה מדינית בעולם."

עוד לא נרגענו מהאירוע הנ"ל נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הוציא הצהרה שהוא הולך לפרסם את תוכנית השלום שלו ביום שלישי הקרוב ובשל כך הוא מזמן את ראש הממשלה נתניהו ואת יושב ראש כחול לבן בני גנץ אליו על מנת להציג בפניהם את תוכניתו. על פי פירסום עיקרי תוכניתו, בין אם הם נכונים ובין אם הם לאו, הם טובים רק עבורנו והם לא טובים עבור הרשות הפלסטינית. 
למען הסדר הטוב ולמען ההגינות: אני לא רואה בדור שלי ולא בדור של ילדינו שיהיה הסכם שלום עם הפלסטינים. האמנתי פעם שיש סיכוי להסכם שלום, לאור הסירוב המתמיד שלהם המהומות מצידם והאנתיפאדה אני כבר לא מאמין בכלל. זה לא אומר שנהפכתי להיות ימני בדעותיי, אם יש בכלל הבדל בין שמאל לימין.

הזמנת בני גץ וראש הממשלה לוושינגטון הבירה לפגישה עם הנשיא טראמפ ערב הבחירות - סבב שלישי רק בשביל להציג את תוכניתו להסכם השלום מבחינתי תמוהה מאוד. זה לא במקום בכלל ערב הבחירות להזמין את שניהם. זה מריח מסריח שטראמפ מנסה להתערב בבחירות עצמן. בזימון של נתניהו וגנץ יש רק מנצח אחד ויש מפסיד אחד. כמו שהאמריקאים אוהבים שמתערבים להם בפוליטיקה שלהם אל להם להתערב בפוליטיקה של מדינות אחרות, כולל מדינת ישראל.
גם פה אני סמוך ובטוח שנתניהו יציג את המפגש עם הנשיא טראמפ לטובתו האישית בבחירות - סבב שלישי. לא אתפלא אם הערב בני גנץ יצהיר שהוא מתכוון להישאר בבית ולא לנסוע לפגישה עם טראמפ - למרות שתמונה עם נשיא האמריקאי יכולה לעזור לו במשיכת יותר קולות למפלגתו בבחירות הקרובות בעוד חודש וחצי כשמצד שני למה לו להיות סטיסט בכל המהלך הזה??!!

אתמול אחר הצהריים המאוחרות התבשרנו שילד ערבי בן 7 מבית חנינא נעלם משעות אחר הצהריים והסבירות היא שהוא נחטף והבוקר התבשרנו שהוא נמצא מת בבור מים. זה לא הולך להיות שקט בכלל. נראה שמקרה הילד הערבי הולך להיות הגץ לפתיחת מהומות ו / או אינתיפאדה שלישית. אני לא אתפלא אם זה לא מעשה של יהודים מתנחלים קיצוניים ביהודה ושומרון שמנסים להבעיר את השטח. שוב. אם אני אתבדה וזה בסוף יתגלה כסכסוך חמולות אני מתכוון להתנצל על כך.
כן, אני אתנצל.

*****************

אני לא אוהב את העיתונאים ערד ניר ורינה מצליח. בלשון המעטה.

ערד ניר - נראה לי שהוא מתאים להיות פילוסוף או מורה / מרצה מאשר עיתונאי: הן בשל ההגשה שלו והן מבחינת הניתוח שלו וטון הדיבור שלו.

רינה מצליח - הייתה פעם עיתונאית מצליחה וגם פרשנית טובה. מאז שהיא שהחלה להתלהם בראיונות שהיא מנהלת לכיוון השמאל הקיצוני היא איבדה את זה אצלי ואני בטוח שגם אצל הרבה מאוד צופים וצופות.

עיתונאים ועיתונאיות חייבים לשמור על טוהר הדיווח ולא להפגין את דעותיהם הפוליטיות. וזה על מנת לשמור על איזון והנטרליות. ברגע שהם משלבים את דעותיהם הפוליטיות בדיווח / בראיון אזי הם חוטאים לציבור הצופים וקהל הקוראים שלהם והם חייבים לחדול לדווח. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים