לא זו התורה


לא זו התורה שלנו.

להטריד ולאנוס, לא משנה אם זו אישה או אם זה גבר או אם זה ילדות וילדים: שכל עולם נהרס והם חיים עם פצע פתוח לכל החיים שלא ניתן לריפוי וחלקם אף מתאבדים בשלב כזה או אחר בחייהם כי הם לא חזקים מספיק לשאת את הכאב, העלבון במקרה האינוס שהם עוברים.

התורה מדברת על נועם הליכות, כבוד בין אדם לחברו. היא אינה מדברת על אינוס ועל הטרדה. ובכל זאת, האם התורה מדברת על לרצוח, לאנוס נפש?

לא ייתכן שכל יום שני וחמישי אנחנו שומעים על מקרי אינוס, על הטרדות, על מניפולציות רגשיות שגברים סוטים עושים כנגד גברים, נשים וילדים, בין אם זה מכיוון רבנים ובין אם זה מכיוון חילונים. וזה כבר מטריד, מציק לשמוע כל יום על מקרה חדש כזה או אחר: שלא לדבר על פרשיות שלא נחקרו עד תום והן נחקרות שתי וערב. עד כמה אפשר לשמוע על זה? לאיזו חברה נהפכנו?

הדברים נכתבים לאור המקרים של אייל גולן ושל הרב טאו - שלא יהיה ספק: אני מאמין לקורבנות האונס וההטרדות, גם אם חלה התיישנות על המקרים.

**********************

תשעה חודשים עברו מאז תאונת העבודה שעברתי.

הפסקתי להתבכיין על כך. אני מתמקד בטיפולי הפיזיותרפיה והרפואה המשלימה.

כשניגשתי השבוע לרופא אורתופד מרפק - כף יד בכדי שיבדוק אותי ואת היד מה המצב שלה. הוא התנפל עליי שהאבחנה שלו לא תהיה שונה משל שני הרופאים הקודמים שהייתי אצלם. הייתי ממש על סף בכי לאור הדברים שלו, מה עוד שהוא לא נתן לי לדבר עד אשר אמא שלי ואני התחלנו לבכות. רק אז הוא התרצה לקום ולבדוק אותי שבסיום הבדיקה הסביר לי שניתוח לא בא בחשבון כי זה לא יישפר וגם לא יועיל. באיזו שלב כשפתחתי את הקלסר שלי על תאונת עבודה הוא הבין שיש מולו אדם מסודר ולא איזה חאפר שהוא יכול לנפנף אותו. יצאתי ללא סיכום ביקור רפואי והייתי צריך לחזור אליו אחרי שהפציינטית שנכנסה אחריי תצא בכדי לבקש.

שלא נצטרך את הרופאים בכלל והרופאים המקצועים. 

לאור ההתנהגות הזו שאנשי הרפואה לא יתפלאו למה הם מותקפים על ידי החולים. במיוחד האורתופדים מרפק - כף יד.

(כרגע יש נושא שאני לא מעוניין לכתוב אליו עד אשר יתבהרו העניינים בגינו).

**********************

החלטתי........

להתחיל לנקות את הארון מבגדים ישנים שלא עולים עליי. לפחות לנצל את הזמן שאני בבית בין הטיפולים. כמובן שאת אותם בגדים אני מרכז בשקית ואז אוציא אותה לפינה ברחוב שמי שיהיה זקוק להם שייקח.

לא מחפש שיטפחו לי על השכם על כך עדיף מאשר לזרוק את הבגדים לפח.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים