אולי אור בקצה המנהרה



טוב, אז מה היה לי עם החוות דעת שלישית?

שלשום נפגשתי עם ד"ר אבישר ארז, מומחה בכירוגיה אורטופדית - מומחה בכירוגיה של היד, ביקור פרטי שבגינו הייתי צריך להיפרד מסכום של 1,000 ש"ח בגין ייעוץ פרטי בגלל לטענת "מכבי - שירותי בריאות" הוא לא משוייך אליהם: הכל לא לשלם על כך. 

(לא נורא, אני אדאג שהם יישלמו BY HOOK AND BY KOOK על כך וגם על המונית שלקחתי במיוחד אליו).

על פי ההבחנה שלו: היד  באדדוקציה. הרמה לפנים - 80. אבדותקציה של הכתף - 20. הגבלה ברוטציה חיצונית של הכתף. אין יכולת קפיצת אגרוף, נוקשות של האצבעות. נוקשות של מפרק שורש היד. מרפק במנח - 40 מעלות. הגבלה משמעותית בתנועות. סופיצניה - 0 פרונציה - 40.

מצב לאחר חבלה משמעותית למפרק המרפק. כרגע אי שימוש ביד עקב הגבלה משמעותית בכל המפרקים לאורך גף עליון שמאל. לא ניתן לשלול CRPS. המלצתו: הפניה דחופה למרכז שיקומי "רעות" לצורך טיפולי פחזיותרפיה לכתף שורש יד ואצבעות בשלב ראשון, ובמרפק פרונוסופיצה בלבד. איזון כאב במרפק. לצורך ריכוז מספר בעיות ביד שמאל עם צורך בטיפול מולטידיספלינרי במצבו לפני ניתוח רוויזיה במרפק. אינו מסוגל לעבוד עקב מצבו.

(מדובר כאן שד"ר אבישר לא שולל ניתוח רק שנמצא את כל הטיפולים האפשריים.)

אתמול יצרתי קשר טלפוני עם "מרכז שיקומי רעות" שנמצא בדרום תל אביב בכדי לדעת מה הם הטפסים שעליי להביא לפני שאני יוצר קשר שוב לשם קביעת תורים. להפתעתי הרבה, הנציגה הייתה מאוד הוגנת וציינה באותה נשימה כשהסבירה לי שעליי לדעת שהתורים מאוד רחוקים (בסביבות חודשיים) כי הם סובלים מחוסר פיזיותרפיסטים. הסנטר שלי נשמט מהעובדה הזאת: פשוט לא להאמין.

בסוף השיחה יצרתי קשר עם המזכירה של ד"ר אבישר וציינתי בפנייה את מה שנאמר לי במרכז השיקומי "רעות" ושאני מבקש הנחיות חדשות בהתאם. זאת הבטיחה לי לחזור אליי ביום ראשון הקרוב, קרי: מחרתיים.

"מכבי - שירותי בריאות" חזרו אליי לגבי התלונה שלי ומהר מאוד ניפנפו אותי והעבירו אותי לאיזו נציגות בבת ים שאמורה לחזור אליי ו / או עליי להתנהל מולם. פשוט זריקת XXX (לא רציתי להשתמש בביטוי בפהרסייה). ממש מאכזב היחס הזה מקופת החולים הזאת.

כשמנהלת פיזיותרפיה ריפוי ועיסוק בבת ים, עיר מגוריי, בשיא חוצפתה קבעה לי תור באסותא ראשון לציון אצל רופא מומחה לעוד חודש וחצי, במסגרת שב"ן. כאילו אני אחכה את הזמן הזה. מצידי, שתדחוף את התור הזה לרקטום שלהם ותסובב אותו טוב טוב. אתמול ביטלתי את התור הזה כי מבחינתי הוא לא רלוונטי. 

לא אשקר ולא אכחיש שאני מודאג ממצב של היד שבפרק זמן שעבר מאז התאונה התפקוד של היד היה צריך לעמוד על 80% עד 85%, על פי מחקרים רפואיים שקראתי, לתדהמתה של מנהלת הפיזיותרפיה ריפוי ועיסוק - אלישבע - שדיברה איתי השבוע.

אני לא מטומטם. 

אולי אני נראה נאבך, אבל אני לא.

אולי אני נראה צעיר אבל אני לא. 

אי אפשר לסובב אותי על האצבע, לא עוד.

*************

אחרי עשרה ימים שלא ניקיתי את הבית ניקיתי שוב היום.

עשיתי את זה בזהירות ולאט.

לא אשקר היה לי קשה.

אני משתדל לתת ליד לנוח עכשו ולא מאמץ אותה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים