כבוד לא דורשים כבוד מקבלים

מצעד הגאווה והסובלנות לא שייך לא לימין ולא לשמאל - או כפי שמירי רגב (לא פאסקאל, אידיוטים) אומרת: סמולנים.

רק לפני שבוע התקיים מצעד הגאווה והסובלנות בתל אביב של הקהילה הלהט"בית בנושא "שיוויון זכויות". מצעד שהוא שואו אחד גדול ללא ספק. 
השנה הופץ ברשתות החברתיות סרטון שצולם על ידי אחד השוטרים ו / או המאבטחים שבו מצולמים החוגגים באותו ערב מספר חוגגים להט"בים חגיגה מינית ליד אחד המקומות הבילוי, בחצר האחורית של אותו מקום, כשאותם משתתפים בחגיגה המינית עירומים כביום היוולדם. הסרטון עורר תגובות נזעמות, מצד אחד, כנגד המשטרה והמאבטחים איך הם מצלמים את אותם חוגגים ואיפה הפרטיות שכל אחד ואחת מאיתנו זכאי לו, מצד שני היו תגובות של גועל מהקהילה הלה"טבית והמצעד עצמו ולכשעצמו.

בוא נעשה סדר, בבקשה:

1. אני גיי, זה נכון. אני לא השתתפתי במצעד הגאווה השנה, למרות רצוני ולאור ששנים קודמות לא השתתפתי בכלל. היו כאלה שהרימו גבה איך אני לא השתתפתי במצעדי הגאווה כשהרי אני גיי ואני אמור להשתתף במצעד. לך תסביר לאנשים סטרייטים והומופובים וגייז פרנדליי כאחד שמצעד הגאווה והסובלנות לא קשור להעדפה המינית כזאת או אחרת. למרות שהמצעד השנה היה חשוב מאוד לאור האי חקיקה בכנסה בנושא אי שיוויון זכויות בנושא הפונדקאות לגייז וכן שיוויון  לאמהות לסביות.
2. אני לא אהבתי בעליל את העירום שמתקיים במצעדי הגאווה והסובלנות. בשנים עברו אלה שהיו הולכים בלבוש מינימום עד כדי מינימום היו אלה רק 10%. השנה, זה היה מוגזם בעליל ובחוסר טאקט, בעליל. 
3. כמו כל הסטרייטים גם הקהילה הגאה אוהבת לבלות במסיבות במועדונים, לא יוצא מן הכלל, במיוחד במסיבות של גייז. גם במסיבות של סטרייטים מגיעים לשם גברים ונשים בלבוש מינימלי וגברים אף מורידים את החולצות שלהם בעת הבילוי במועדונים כתוצאה מלהט החום, השתייה החריפה, הריקודים שיש במועדונים.
4. במועדונים של הקהילה הלה"טבית כמו במועדונים של הסטרייטים ישנן פעילויות מיניות בשירותים, וזה לא סוד. בנוסף לכך, שימוש בסמים, קלים כאחד. גם במסיבות במועדונים ישנם התפשטויות של חולצות, כמו אצל הגברים הסטרייטים במועדונים של הסטרייטים. המכנה המשותף הוא: להבליט כמה שאפשר את הריבועים ואת השרירים אצל הגברים.
5. יש חוק במדינת ישראל. על זה כולנו מסכימים, אמורים להסכים לפחות. חוק צנעת הפרט אמור לחול על כולם, שווה בשווה ולא משנה אם אתה סטרייט או אם אתה גיי. אבל, כשאיש חוק כמו שוטר בא לאבטח אירוע, מסיבה במועדון, ומצלם את באי האירוע / מסיבה במועדון בחגיגה מינית בחצר האחורית מבלי לבקש רשות אזי זו היא פגיעה בחוק צנעת הפרט. שלא לדבר על עובדי חברות אבטחה שברובם אנטי הקהילה הגאה ובטח ובטח ראו בזה סיבה להלצה. במיוחד כשמפיצים את זה ברשתות חברתיות.

תרשו לי להבהיר כאן משהו מאוד חשוב:

אני לא בעד התפשטות במרחב הציבורי, קרי: רחוב, פארקים וגנים ציבורים. לא מתוך אי נוחות עם הגוף שלי אלא מתוך כבוד לסביבה שבה אני נמצא. לא כולם חייבים לראות אותי ערום כביום היוולדי או לחילופין להיות בלי חולצה, לא נוח לי גם כן להבליט את היער שיש על גופי (יער מדולל יחסית, אבל את מי זה צריך לעניין, בכלל???!!!!). כפי שאני מכבד את הסביבה האנושית שבה אני נמצא אני מצפה שיכבדו אותי גם כן. אלא אם כן, אני מגיע לחדר במלון או לבית של גבר שאני מעוניין בו או לדירתי ועושים מה שעושים בדלת אמותינו. בפרטיות. בבית שלי אני מתהלך בחצי עירום זה צריך לעניין משהו? חד משמעית, לא!!!!! 

ראשי הקהילה הגאה בארץ אליכם אני פונה תעשו לי ולכם ולכל הקהילה הגאה טובה אחת גדולה:
במצעד הגאווה והסובלנות של שנת 2020 בתל אביב תדאגו שהמשתתפים לא יהיו עירומים למחצה. על שנה מאז קיום המצעד ישנן תגובות נזעמות כנגד המצעד הזה בגלל העירום - חלקי או מלא, עדין או בוטה -ומדוע ילדים רכים צריכים לראות את זה.
ואולי, תתחילו להפנים סוף סוף משהו חשוב מאוד: אתם רוצים כבוד ושיוויון? תתחילו לתת כבוד ושיוויון לסביבה שאתם נמצאים בה.

תגובות

‏אנונימי אמר/ה…
בעקרון אתה צודק אבל אתה יודע איך לפעמים הציבור מגיב על דברים אלה אני למשל מכבדת את כולם כי יש אמרה שאומר איש איש באמנתו החייה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים