אני מי שאני..... ואין צורך באישור שלכם......

נכון.

אז מה אם אני גיי? אני חייב לכם דיווח מה אני עושה בדלת אמותיי??!!! ממש לא.

אז מה אם אנחנו חייבים בעולם של מצלמות האח הגדול והרשתות החברתיות האם אני צריך לשתף אותכם בכל מה שקורה אצלי בכל רגע נתון? ממש לא. גם לא מעניין אותי מה קורה אצלכם בחיים הפרטיים שלכם. זה שיש לנו צורך חברתי בקצת צהוב זה לא מעניין אותי בכלל. בבית שלי אני מסתובב עם תחתונים בקיץ, כי חם לי. ובמיוחד אחרי מקלחת בקיץ אני מסתובב ערום.

SO??? 

כל עוד שהשכנים שלי לא רואים אותי במצבים הללו ואני לא פוגע ברגשותיהם, למרות שיש לי כמה שכנים - במיוחד שכנות - מציצנים הם לא ייראו אותי עירום, לא שאני מתבייש בנתונים הטבעיים שלי. אומנם, אין לי יהלומים מלכותיים כמו לנסיך הארי, לא שבדקתי אותו ולא שאתנגד לבדוק אותו בדיקה אישית וצפופה.

לא מעניין אותי איך השכנים והשכנות שלי מסתובבים בבתים שלהם. זכותם המלאה להסתובב איך שהם רוצים. בבית שלהם. כל עוד זה לא ברחובות שלנו הם מסתובבים ככה. 

ברחובות אני מסתובב עם לבוש מתוך כבוד שאני רוחש לסביבה, לא שהסביבה בבת ים מכבדת אותי על כך שאני גיי כי זו סביבה חרדית לאומית עד גבול דתית חונקת. היום, כשהייתי בחוץ עבר לידי אדם דתי - איך ידעתי?? משום שהסתובב עם ציציות קטנות, עם כיפה, זקן ופאות ארוכות וזה על פי קוד לבוש הדתי שהוא מחוייב לו - כשראה אותי ברחוב אזי תפס מרחק ממני כאילו הייתי נגוע. לא שהייתי לבוש בהפגנתיות שאני גיי. לא שהלכתי ברחוב עם שלט על המצח או עם סרט לאורך הגוף שמצהיר שאני גיי. כנראה, ידע עליי משום שניהלתי בזמנו את המאבק בבת ים להכרה ושיוויון מצד העירייה בקהילה הגאה, מאבק בצורה מכובדת ביותר. 

רק חבל מאוד שאדם הדתי הזה אינו פועל על פי ההלכה: "ואהבת לרעך כמוך, אני ה'". 
מקורה של המצווה הוא בספר ויקרא : "לֹא-תִקֹּם וְלֹא-תִטֹּר אֶת-בְּנֵי עַמֶּךָ, וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ, אֲנִי ה'".על פי פשוטו של הפסוק, אסור לאדם לבקש נקמה בזולת או ליטור לו טינה או לבקש את רעתו, וממשיך הכתוב לומר "ואהבת לרעך כמוך" - אהוב את הרֵע כשם שאתה אוהב את עצמך. המשך הפסוק - "אני ה'", מצביע על נחיצותה של יראת ה' כדי לקיים מצווה זו, המסורה לא אחת לליבו של האדם. הפרשן אור החיים מסביר את הקשר בין המצווה לביטוי אני ה' כקשר הדדי בין מצבו של "ישראל" לה', כי - "באמצעות יחוד הלבבות מתייחד שמו יתברך, להיות שכל ישראל הם ענפי שם הוי"ה ברוך הוא, דכתיב 'כי חלק ה' עמו'".פרשני מקרא, כמו אבן עזרא וספורנו, עמדו על הלמ"ד היתרה הקיימת בפסוק (לרעך במקום את רעך), ופירשו שהציווי הוא לפעול מתוך אהבה כלפי רעך, כמו שהאדם רוצה שרעו יפעל באהבה כלפיו. הציווי על יראת ה' במצווה מובהקת שבין אדם לחברו, כמו אהבת הזולת, מדגיש מכל מקום את המניע הדתי העומד מאחורי ציוויי התורה, וגם אלה החברתיים. וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ הוא ביטוי בתורהמצוות עשה, ולדעת התנא רבי עקיבא, הוא גם מושג יסוד. משמעותה היא שהאדם צריך לאהוב את רעו כשם שהוא אוהב את עצמו. מכלל זה נגזרות דרכי התנהגות רבות, שבגללן רבי עקיבא התייחס אליו כאל כלל מרכזי וחשוב בתורהכשאותו אדם דתי, שאני מכבד אותו על אורח החיים שלו כל עוד הוא לא כופה עליי את עצמו ואת אורח החיים שלו, אלא אם כן היה חתיך הורס וזה היה משהו אחר לגמריי, לא היית מתנגד שייכפה את עצמו עליי בדרך אחרת :). 


אני לא נושך, אלא אם כן מבקשים ממני וגם אז............. זה תלוי ועומד............... :) 


מודה ומתוודה באשמה: יש לי במשפחה קרובי משפחה שהם שומרי מסורת ואני מכבד אותם על כך כמו שהם מכבדים אותי. ואני מעריץ אותם על כך מאוד. אבל, קרובי משפחה זה לא אנשים מהשורה שהם שומרי מסורת / דתיים / חרדים. 

גילוי נאות: בצעירותי כשעוד הייתי בארון ועוד חקרתי את נושא הזהות המינית שלי הסתובבתי בסאונה בתל אביב (הסאונה בחשמונאים ז"ל) היו מסתובבים שם דתיים עם הזקנים הארוכים שלהם. חלקם ניסו להתחיל איתי רק בשביל סטוץ כזה או אחר ופשוט לא יכולתי לגעת בהם, משום שנגעלתי מהם גועל גופני, נפשי ורוחני מעצם המחשבה שאחר כך הם מתלבשים את הלבוש המסורתי שלהם והם חוזרים לגטו שלהם ומתנהגים כרגיל עד לכדי שהם מפגינים את שנאתם אליי כחילוני וכגיי שעד לפני חמש דקות ניסית להתחיל איתי ואפילו להשכיב אותי. שלא לדבר על זה שהם היו מסריחים בגלל שהדיפו ריח זיעה של 20 שנה.

(מצטער על התיאורים, מה שנכון זה נכון).

לסיכום במשפט אחד: אני מי שאני..... ואין צורך באישור שלכם......

אני מי שאני... אין צורך באישור שלכם ..

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים