לא מתקבל על הדעת

באחת התקופות הכלכליות הקשות ביותר לאזרחי ישראל, כשמספר המובטלים מתקרב למיליון, בימים בהם אנשים ונשים מיואשים נושאים עיניהם לממשלה כדי לקבל פתרונות, כדי שיוכלו להביא הביתה מעט פרנסה, מזון - דווקא עכשיו החליט נתניהו שהדבר הכי דחוף הוא לדאוג לכיסו הפרטי, וכך, לבקשתו אישרה לו אתמול ועדת הכספים של הכנסת הטבות מס רטרואקטיביות ו...חכו, זה לא נגמר, המשך הטבות שונות ומשונות בוועדת הכספים ביום ראשון הקרוב.

ביבי, ברצינות, אתה לא רואה את כל זה? מאיפה האטימות הזו? מאיפה חוסר האכפתיות הזה? ואיפה מעט אמפטיה ורגישות? הגזמתי, מה? אז אנסה אחרת. אתה באמת חושב שזה מקרה שרוב שריך וח"כיך אילמים כדגים ואינם קופצים להגנתך? גם גדולי התומכים בך מתקשים לעמוד מול עיני הילדים שלהוריהם אין פרנסה להביא הביתה, בשעה שהם "נקראים לדגל" שוב ושוב כדי לדאוג לעניינים הפרטיים שלך ושל משפחתך.

ויש לי שאלה גם לראש הממשלה החליפי בני גנץ, ולשריו החליפיים: איפה הייתם בזמן ההצבעה אתמול בוועדת הכספים? ואיפה תהיו ביום ראשון? איפה עמוד השדרה שלך, השר גנץ?


ואחרי כל זה יש לזכור: בעוד כחודש וחצי תסתיים תקופת הזכאות של מפוטרי החל"ת. צריך יהיה יותר מנס גדול כדי שמאות אלפים מהם יחזרו לשוק העבודה. האנשים האלה, שהיום עדיין מצליחים להחזיק איכשהו את הראש מעל המים בזכות הקצבה, פשוט יטבעו. המדינה תזדקק לכל גלגל הצלה אפשרי כדי לסייע להם.

הדרישה לעוד ועוד כספים והחזרים בעיתוי הזה היא לא רק חצופה, מקוממת ומבישה, היא גם מסוכנת.

**************

פיטורי שתי העובדות המסורות מערוץ הכנסת רק בשל כך שסירבו להלשין על מי שהדליף את סרטון ההתפרצות של עופר שלח הם בלתי מתקבלים על הדעת. אני קורא לכל חברי הכנסת כי לא יתראיינו בערוץ עד שהנהלתו תתעשת ותחזור בה.

ובאותו נושא אך לא קשור בין השניים:

לא מקובל שיתקפו עיתונאי כמו אמנון אברמוביץ" שהגיע להפגנה של הימין ולא בכדי לסקר או לגלות הזדהות אלא בכדי להבין את מהות ההפגנה ולשמוע דעות, גם אם הן מנוגדות לדעותיו. זה לא מתקבל על הדעת. הם קראו לאברמוביץ' "שרוף מסריח" והם אינם מבינים כמה הוא נקי וטהור וכמה הם מכוערים. לפני כמה שנים נהגו בערוץ 1 צלמי הווידאו בתל אביב לצלם את אמנון בלונג שוט ובטשטוש כדי להסתיר את פניו השרופות. ואז קבע רפיק חלבי שהוא יותר יפה בדמותו האמתית ומאז הוא בהיר, ברור, יפה וגם חכם ומשכיל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים