גילוי נאות


אני טיפוס אלרגני.

אני אלרגי למתכות, לתכשיטים מכסף שאינם 925, מוצרי קוסמטיקה וקרמים רבים כולל דיאודרנטים בספריי וגם ספציפים מדיאודרנטים כדורים. שלא לדבר על תחום הרפואה, קרי: אני בעל רגישות גבוהה לפנצילין ולכל קבוצת הדקסמול / אקמול.

כאשר אני משתמש, בא במגע, עם אחד מהדברים שציינתי בפתיח אני מקבל פריחה בכל הגוף על גבול הגרדת עם שלפחויות. מצטער על התיאור.


מהי אלרגיה?

על פי ויקפדיה: אָלֶרְגְּיָה עברית: רַגֶּשֶׁת) היא תגובה חיסונית לא צפויה ולא רצויה של הגוף לחומרים, שבדרך כלל אינם מעוררי מחלות. בשעה שתגובה חיסונית כנגד פתוגנים (גורמים מעוררי מחלות) נחשבת לדבר חיובי, שבזכותו אנו נשארים בריאים רוב הזמן, הרי שאלרגיה היא "תקלה" במערכת החיסון, ומהווה תופעה שלילית. כ-12%-25% מאוכלוסיית העולם סובלים מאלרגיה מסוימת. לנטייה לאלרגיה קיים מרכיב תורשתי מובהק. אלרגיה ואי סבילויות למזון נובעות לרוב ממזון פגום או מזיק לגוף, או מזיהום בגוף כתוצאה מנטילת תרופה, זיהום אוויר או מזון פגום אחר. אחת הסיבות לתופעת האלרגיה היא רגישות יתר של מערכת החיסון כלפי חומרים מסוימים הנמצאים בסביבתנו (אלרגנים). רגישות יתר זו עשויה לגרום לתסמינים שונים בהתאם לסוג האלרגיה, חומרתה ודרך החשיפה לגורם האלרגיה. החומרים עלולים להוביל לתגובות אלרגיות שונות מאדם לאדם.

חשיפה לאלרגן יכולה לגרום לתופעות במערכות ואברי גוף שונים:
  • נזלות, עיטושים ודלקות עיניים.

לכן, הפסקתי להשתמש בטבעות בכלל, כולל טבעות מכסף טהור עם הסימון של 925. אני משתמש בדיאודרנטים כדורים מחברות ספציפיות אחרי שניסיתי ובדקתי על גופי סוגים מסוגים שונים. שלא לדבר על קרמים - לא משתמש בקרם גוף בכלל, קרם ידיים יש לי פירמה ספציפית שטובה לי (לא של ד"ר עור ולא של ד"ר פישר), לא משתמש במי סבון לשטיפת פנים. סבוני רחצה וג'ל רחצה של תינוקות וגם שם זה פרוץ ומצאתי 2 מוצרים של 2 חברות בלעדיות שהן טובות לי בלבד. קרם גילוח אותו דבר. אסור לי באיסור המוחלט להשתמש במיי קולון  לאחר גילוח שגם הם גורמים לי לאלרגיה, לפריחה. בכל השנה ובחודשי הקיץ ספציפים  אני משתמש בקרם הגנה מאוד ספציפי שמתאים - חברה צרפתית שהמוצרים שלהם מאוד יקרים והם הוכחו שהם מותאמים לאנשים בעלי רגישיות כמו שלי.


בכלל, אני טוען שכל מוצרי הטואלטיקה הם מאוד אישיים כמו הלבשה תחתונה. לא לכל אחד ואחת המוצרים מתאימים. לכן, מתוך הבנה לנושא מעולם לא תתפסו אותי קונה בשמים, קרמים, תכשיטים לאנשים אחרים מאחר וזה דברים אישיים. נקודה.

לאור הדברים הנ"ל אני יודע שאני מאוד קשה בכל נושא המתנות בכלל, ובכל נושא הטואלטיקה בפרט. מודה באשמה. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים