פשוט שיקגו


נהג אוטובוס ממוצא דרוזי / צ'רקסי / ערבי מוכה על כך שביקש מקבוצת נוסעים שעלו לאוטובוס שלו לעטות מסכה בגלל שאוטובוס זה מקום סגור.
פשוט שיקגו.
לאן הגענו?
************
ירי בין כנופיות עבריינים באחד הרחובות המרכזיים בעיר בת ים שבמקרה ובטעות פוגעים באישה שעברה במקום כשהילד שלה יושב במושב האחורי. פשוט שיקגו.
לאין הגענו?
************
ישנן 400 (!!!!) משרות פנויות שמשוועות לידיים עובדות.
400 משרות!!!!
פשוט שיקגו.
לאן הגענו.
*************
באחד המלונות במרכז קבוצת אורחים כמעט אונסים חדרנית שיכולה להיות אמא שלהם בגיל שלה רק בגלל שהם לא מבחינים בגלל שהם שיכורים / מסוממים בין טוב לרע, בין מותר לאסור.
החברה הישראלית חולה.
חולה קשה מאוד.
**************
לא בכל יום מתרגשת עלינו סערה פוליטית ציבורית ותקשורתית כמו הראיון של שרת התרבות והספורט לשעבר מירי רגב, שהחליטה למצב את עצמה כמועמדת ה־מזרחית לראשות הליכוד ולראשות הממשלה.
מירי רגב פתחה את קמפיין הבחירות שלה עם התבטאויות שהפכו להיות מאוסות אפילו על בוחרי הליכוד. היא דיברה במונחים שגם בוחרי ליכוד כבר לא מוכנים לקבל. "המזרחים, הליכודניקים, בחרו לאורך זמן באנשים בצבע הלבן להוביל אותם". השימוש בביטוי 'הלבן' הרגיז רבים - ותתפלאו, לא כולם מבוחרי הליכוד האשכנזים. ולמה זה הרגיז רבים? כי יותר משזה מעיד על הגזענות ורגשות הקיפוח - זה מעיד (לשיטתה של רגב) על בוחרי הליכוד. רגב דורשת מהם לעשות חשבון נפש אחרי עידן נתניהו. מעניין, לא לפני ולא תוך כדי. נתניהו, הקרם־דה־לה־קרם של האליטה, הוחרג מהדיון הטעון והמשמעותי הזה – שרגב הפכה אותו לשטחי ורדוד.
בכירים בליכוד ראו בדברי רגב כאלה שגורמים נזק לליכוד, אבל לא פחות מכך פיגוע תקשורתי לרגב עצמה. "היא לא מכירה באמת את הליכוד", אמר אחד משרי הליכוד הבכירים לשעבר. "אפילו דוד לוי, שהיה מנהיג גדול ואותנטי של הפריפריה, מעולם לא דיבר בצורה כזאת וגם לא איים בפילוג הליכוד".
מירי רגב סיפרה בסוף השבוע שקיבלה מאות תגובות אוהדות ותומכות. יכול להיות. אבל מי שחי בקבוצות הווטסאפ של הליכוד וברשתות החברתיות - התרשם אחרת. רבים ממצביעי הליכוד המזרחים הרגישו שרגב מנכסת תחושות קיפוח וגזענות על חשבונם. הם לא אהבו את השיח.
יש גם תחושה לא נעימה בנוגע לשימוש העדתי שעושה רגב בחייה הפוליטיים והציבוריים: מי שנלחם את מלחמתו של הצד המקופח לא מחליף את שם משפחתו; מי שרוצה לראות את ישראל השנייה והמזרחית מצליחה - נותן את קולו למרים פרץ ולא ליצחק הרצוג בבחירות לנשיאות.

אחרי הראיון המכונן לרביב גולן ב"ידיעות אחרונות" סביר שרגב עשתה בקרת נזקים ובדקה האם השיח הזה מוכר או פוגע. לרגב יש שאיפות פוליטיות לגיטימיות להתמודד על ראשות הליכוד וראשות הממשלה. עם הנשק העדתי היא לא תגיע רחוק. בארסנל שלה צריכים להיות עוד כמה טיעונים משכנעים למה היא ראויה לכך.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים