רגע לפני....

 בלוג יקר,

אני רוצה ברשותך לפנות לכל חבריי וחברותיי הדתיים והדתיות, החוזרים בתשובה, המתחזקים. כן, יש לי חברים שהתחזקו וגם חזרו בתשובה ודתיים גם. יש לי חבר אחד - שאנחנו מכירים יותר משני עשורים - שאני אוהב אותו אהבת נפש והוא בחוכמתו הרבה יודע לנתב את הדברים וגם יודע להיזהר בלשונו גם בשעת כעס, פנייה זו אינה מופנת אליו. 

הרב קוק הוא לא רק אחד מההוגים הדתיים החשובים ביהדות של המאה ה-20, וככל הנראה ההוגה הדתי החשוב ביותר לציונות, הוא גם יוצר מוכשר ורב השראה שיצר טקטסטים מרהיבים בשפה העברית. אני מביא לפניכם מספר ציטוטים של הרב קוק:

"כל הגדרה של אלוהים מביאה לידי כפירה. ההגדרה של אלוהים היא מעין פסל רוחני. כל התכונות שאנחנו מייחסים לאלוהים הן נכונות, רק כאשר אנחנו זוכרים, שאלו הם רק ניצוצות שמתגלים מתוך האור העליון שאינו יכול להתגלות". 

"ככל שהאדם יותר גדול, יותר מסתתרת נשמתו, וצריך יותר לחפש את עצמו, להרבות בהתבודדות, בהתעמקות ובהשתחררות הדעה, עד שסוף סוף תתגלה אליו נשמתו". 

"מי שיש לו נשמה של יוצר מוכרח להיות יוצר רעיונות ומחשבות, אי אפשר לו להסגר בתלמודו השטחי לבד. כי שלהבת הנשמה עולה היא מאליה, ואי אפשר לעצור אותה ממהלכה". 

"דורנו הוא דור נפלא, דור שכולו תמהון. קשה מאוד למצוא לו דוגמא בכל דברי ימינו. הוא מורכב מהפכים שונים, חושך ואור משמשים בו בעירבוביה. הוא שפל וירוד, אך גם רם ונישא, הוא כולו חייב, וגם כולו זכאי. אנחנו חייבים לעמוד על אופיו למען נוכל לצאת לעזרתו… הבה נכין לו את הדרך, נראה לו את מבוא העיר… נודיע לו שימצא מה שהוא מבקש, דווקא בגבול ישראל…".

"גדולה היא אהבתי לכל היצורים, לכל המציאות. חלילה לי להכניס בלבבי גם זיק קטן של משטמה, של שנאת הבריות. הנני מרגיש במלוא קרבי את אהבתי הגדולה לכל הבריות, וביותר מזה לבני אדם, ובמידה יותר עליונה לבני ישראל, ובכמה מעלות בקודש ליראי ה', לשומרי תורה ומצווה, וקל וחומר לתלמידי חכמים. איני חפץ בפחיתת הכבוד של שום אדם. אני רוצה שהכל יתעלו, הכל יתכבדו, יתרוממו ויתפארו…".

קוק 2


מה אני מנסה להגיד כאן?

אני לא מנסה להגביר את הכעס, את השנאה ההדדית, חילוקי דעות. אני מנסה להגביר דווקא את אהבת חינם, כבוד הדדי לכל אדם ואדם באשר הוא. אני לא חייב להיות יהודי דתי גיי וחובש כיפה. אני יכול להיות יהודי חילוני גיי ולהיות בעל ידע בנושא הדת וההלכה גם אם אני מנהל אורח חיים שהוא מנוגד להלכה ולדת. 

רגע לפני...
לפני שאתה מדבר תקשיב!
לפני שאתה מגיב תחשוב!
לפני שאתה מוותר תנסה!
והכי חשוב לפני שאתה מתפלל תסלח.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים