החיים דינמיים

מהו טיפול דינמי ולמי הוא מתאים? עקרונות השיטה הפסיכודינמית
בלוג יקר,

בעוד שבועיים אמי ואני נציין את יום השנה לפטירתו של אבי בטרם עת. 8 שנים עברו להם, הגעגועים לא מפסיקים. השאלות והתהיות לא פוסקות. מי שאמר שהזמן עושה את שלו לא יודע וגם לא מבין מה זה באמת. ביקשתי מראש בעבודה יומיים חופש בשל כך, כי אני יודע שאני ארצה להתכנס בעצמי...........
לפני מספר שנים - משהו לפני 2 או 3 - הייתי באירוע של הנכדה של דודה שלי, מצד אימי, שהיו שם אנשים שהכירו את אבי כשאחד מהם ציין בפניי שאני מתחיל לקבל את תווי פניו של אבי. התרגשתי עד לכדי דמעות, לא אשקר, ובאותה מידה לא נתתי לו להמשיך לדבר על כך שמא אמא שלי תשמע אותו ותתחיל לבכות. מה לעשות שאני מגונן על אמא שלי? מה גם שלא רציתי לבכות באמצע אירוע........ בעצם, הפסקתי לבכות מאז אותו שבוע נורא ומקולל מבחינתי.
(כדרך אגב, אני רק מייחל לעצמי שהשנה בערב יום כיפור אוכל לעלות לקברה של סבתי האהובה, אמו של אבי, לאחר ששנה שעברה לא יכולתי בגלל שיום כיפור יצא בסמיכות ליום שסיימתי את טיפולי ההקרנות נגד הסרטן והייתי חלש יחסית).
בשנתיים האחרונות הפסקתי להתחרבש עם עצמי בשאלות ותהיות ולתת לנשמתו של אבי מנוחה מתוך הבנה שזה לא יחזיר לי את אבי, למרות שבינינו הייתי רוצה רק יום - יומיים להיות איתו שוב. 
************************

החיים דינמיים פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה.

פעם אחת אתה בלופ של אהבה משוגעת ופעם אתה בבדידות מייגעת.

פעם אתה מנשק מישהי ופעם מישהי מנשקת אותך.

פעם אתה מחבק ויש פעמים שמחבקים אותך.

יש פעמים שאתה עוזר ויש פעמים שעוזרים לך.

פעם אתה מקשיב ופעם מקשיבים לך.

החיים דינמיים פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה.

נאחז באמת ויש פעמים שהאמת נאחזת בך.

פעם אתה כותב על כל מה שאתה מרגיש ופעם אתה פשוט שותק.

פעם אתה מכניס ללב ופעם מכניסים אותך.

החיים דינמיים פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה.

***************************

הליצן העצוב זה אני,

אני תמיד שם בשביל כולם,

במיוחד בשביל שבורי לב

מצחיק, מעודד, מייעץ,

לא עוזב לדקה עד שהחיוך עולה בחזרה.

הליצן העצוב זה אני,

זה שבתוך הצחוק והשטויות שלויש הרבה כאב, 

הוא מצליח לרפא את כולם

חוץ מאת עצמו.

לפעמים האדם שתמיד עוזר לכולם

צריך עזרה בעצמו. הליצן העצוב

חוזר בסוף היום הביתה, עצוב,

שבור שרוט ומדמם מבפנים

הוא לא יודע להכיל את הכאב של עצמו

כל יום חוזר כך על עצמו

הליצן העצוב מצפה שיום אחד

יגיע גם איזה ליצן, אבל לא ליצן עצוב,

סתם ליצן. ליצן שירפא אותו, או לפחות

שזאת ששברה לו את הלב תחזור ועם החזרה

שלה תיעלם העצבות והליצן כבר לא יהיה

״הליצן העצוב״

*************************

אֲנִי אוֹהֵב אוֹתִי

כָּכָה, כְּמוֹ שֶׁאֲנִי

עִם כָּל הַשִּׁגּוּעִים

עִם כָּל הַצַּלָּקוֹת

עִם הַשְּׁקָרִים וְהַשְּׂרִיטוֹת

עִם הַחֻלְשׁוֹת וְהַחָזְקוֹת

הַכִּשּׁוּרִים וְהַשְּׁטוּיוֹת

אֲנִי אוֹהֵב אוֹתִי

כָּכָה, כְּמוֹ שֶׁאֲנִי

עִם הַפְּגָמִים וְהַסּוֹדוֹת

עִם הַמַּחְשָׁבוֹת וְהַבְּרִיחוֹת

עִם הַקְּשָׁיִים וְהַהַצְלָחוֹת

עִם הַשִּׁגְעוֹנוֹת וְהַתְּקִיעוֹת

הַבִּלְבּוּלִים וְהַקְּלִישָׁאוֹת

וְעַכְשָׁו שֶׁאֲנִי אוֹהֵב אוֹתִי

אֲנִי גַּם אוֹהֵב אוֹתָךְ

בְּדִיּוּק כְּמוֹ שֶׁאַתְּ

מֻשְׁלֶמֶת, עִם הַחֶסְרוֹנוֹת

כָּכָה בֶּן אָדָם

כִּי אַתְּ בְּדִיּוּק,

כְּמוֹ שֶׁאַתְּ צְרִיכָה לִהְיוֹת

וְזֶה הֲכִי טוֹב

בִּשְׁבִילִי וּבִשְׁבִילֵךְ

וְעַכְשָׁו אֲנִי הוֹלֵךְ

לְבַקֵּשׁ מִמֵּךְ חִבּוּק

כְּדֵי לְהַרְגִּישׁ אוֹתִי

בְּתוֹךְ לִבֵּךְ אָהוּב

בְּתוֹךְ נַפְשֵׁךְ חָקוּק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים