בת ים סיטי



אני בת ימי מגיל אפס.

העיר נמצאת על חוף הים דרומית לתל אביב - יפו בעלת רצועת חוף מהיפות ביותר. על כל החסרונות של העיר אני לא יכול לוותר על המגורים בעיר. אני מכיר את העיר שבה גדלתי ובה התחנכתי.

נכון, הייתה לעיר תדמית שלילית ועדיין יש: מצד אחד, תושבים חמים ואוהבים. היו שואלים אותי בשירות הצבאי שלי תמיד איפה הגורמט ועוד בדיחות קרש ומטומטמות רק בגלל התדמית השלילית של העיר. מצד שני תושבים פרמיטיבים ושהעיר מתחרדת להחריד. אף ראש עיר שהיה בעיר לא השכיל לשפר את התדמית שלה, היום אני יודע שכל ראש העיר - אולי נכון להגיד, כמעט כל ראש עיר - נכנע לגורמים שלילים שיש בעיר. בעצם, איפה אין גורמים שלילים בעיר?
וזה על קצה המזלג.

לפני כשנה כשהיו בחירות לראשות העיר לא הצבעתי לראש העיר שהיה. הצבעתי עבור מי שחשבתי שיכול להביא לשינוי. ראש עיר בסבב הראשון לא נבחר, ולכן היה צורך בסבב שני כשבסבב הזה הצבעתי עבור מועמד שהיה יכול להביא לשינוי: מועמד דתי עם כיפה סרוגה, צעיר בן 38 שבא בכלל מעולם התקשורת, מועמד מטעם הליכוד שיו"ר הליכוד וראש הממשלה בכלל לא תמך בו. דווקא זה נבחר.

מאז, מצב העיר לא השתנה בכלל אף החמיר מאוד.

יהיו כאלה שיגידו לי: מה אתה רוצה? בתוך שנה לא ניתן לעשות שינויים. ואני רוצה לענות להם: שינויים דרסטיים לא ניתן לעשות בתוך שנה בזה אתם צודקים. במה שאתם לא צודקים שכן ניתן, אפשר לאכוף ולשנות:
1. ניקיון רחובות העיר - להגדיל את מצבת כח אדם של המנקים ברחובות. את התושבים לא ניתן לחנך בשמירת הניקיון ושלא ישליכו לכלוך ברחובות, אבל מנקים שינקו את העיר?
2. שירותי רווחה בעיר - מדוע  עדיין ישנם אוכלוסיית גיל הזהב בעיר אשר גוועים ברעב? מדוע אין עדיין מספיק מועדונים לגיל הזהב? מדוע עדיין ישנם רעבים ונזקקים בעיר?
3. טיילת - בתי קפה ומסעדות בטיילת נסגרים ומשרדי תיווך נפתחים במקומם כמו פטריות שאחרי הגשם. בתי קפה ומסעדות שנותרו מנצלות את זה ומפגיזות במחירים אך אינן שומרות על ניקיון הכרחי ומתבקש. מדוע לאוכלוסיה החילונית בעיר אין בתי קפה ומסעדות לשבת ולהנאות מהבריזה של שעות אחר הצהריים?
4. התחרדות בעיר - בשנים האחרונות וזה מפחיד מאוד העיר מתחרדת מאוד. אתה לא יכול להדליק טלוויזיה או רדיו או מוזיקה בקולי קולות בערב שבת חלילה אם תעשה זאת יצעקו מתחת למרפסת ביתך, אם לא ישחיתו את דלת ביתך. שלא לדבר על לתלות את דגל הגאווה או אפילו את דגלון הגאווה, למרות שישנה אוכלוסייה של הקהילה הגאה בעיר שהיא מאוד חבוייה. בשל התחרדותה של העיר הזוגות הצעירים שנולדו וגדלו בעיר בורחים ממנה כמו מאש ואי אפשר להביא במקומם זוגות צעירים חדשים. כשבכל ערב שישי וחג ישנם רמקולים שהכריזה בה מאיימת לקרוע את עור התוף: "שאבאס, שאבאס".
5. חינוך ותרבות בעיר - למרות שממלא מקום ראש העיר הוא חילוני וגם מחזיק את תיק החינוך בעיר החינוך והתרבות בעיר גרועים. אין מופעים בעיר לציבור התושבים החילוניים. ואם יש אזי גובים מחירים קורעי כיס.

אני לא אפרט עוד לא בגלל שאין לי מה לציין אלא שהרשימה ארוכה עד מאוד.

מיותר לציין, שאני ממאוכזבי ראש העיר צביקה ברוט. כבר היה עדיף להצביע לראש העיר לשעבר, יוסי בכר.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים