סרטן הערמונית - פרק 12: המלחמה מול ביטוח לאומי


באתר של ביטוח לאומי בפייסבוק הם כותבים, ואני מצטט:

"התפקיד העיקרי שלנו הוא להבטיח אמצעי מחיה לתושבי ישראל, שאינם מסוגלים להתפרנס למחייתם, ולסייע למי שנקלעו למצוקה.
לשם כך אנו גובים דמי ביטוח מכל התושבים, בהתאם להכנסותיהם ולמעמדם, ומשלמים קצבאות וגמלאות לזכאים על-פי החוק. נוסף על כך אנו אחראים על גביית דמי ביטוח בריאות, והעברתם לקופות החולים.
אנו משלמים קצבאות למובטלים, למיעוטי הכנסה, לנכים, למוגבלים בניידות, לנפגעי עבודה, לנפגעי תאונות, לנפגעי פעולות איבה, לאזרחים ותיקים, לקשישים סיעודיים, למשפחות עם ילדים, לנשים בחופשת לידה, לאלמנות ויתומים, לעובדים אצל מעסיקים שפשטו את הרגל, למשרתים במילואים, למתנדבים ועוד.
תשלום הקצבאות נועד להבטיח הגנה כלכלית לכל תושב ומשפחה בעת מצוקה זמנית או מתמשכת.
באמצעות גביית דמי הביטוח מחד, ותשלום הקצבאות מאידך, מועברות הכנסות מקבוצות מבוססות מבחינה כלכלית לקבוצות חלשות ופגיעות. בכך אתם ואנחנו תורמים לחלוקה צודקת יותר של ההכנסה הלאומית ולצמצום ממדי העוני בישראל.
נוסף על הקצבאות בכסף, אנו מעניקים שירותי שיקום מקצועי הכולל הכשרה מקצועית וסיוע בהשתלבות בעבודה לאנשים עם מוגבלויות, לנכים ולאלמנות, וכן שירותי סיעוד לקשישים סיעודיים ושירותי ייעוץ ותמיכה לאזרחים ותיקים.
אנו מפעילים חמש קרנות שבאמצעותן אנו משתתפים במימון פרויקטים המפתחים שירותים קהילתיים לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. הפרויקטים מסייעים לשילוב אוכלוסיות אלו בקהילה ובמעגל העבודה. בכספי הקרנות נעזרים פרויקטים לרווחת אנשים עם מוגבלות, נכים, זקנים סיעודיים, נוער מנותק, ילדים בסיכון, אוכלוסיות המתקשות להשתלב בעבודה ועוד."
עוד לפני שהתחלתי את שלב ההקרנות לקחתי עורך דין על מנת להילחם מול על הכרה כנכה כללי ולקבל קיצבת נכות. לא אפרט את שמו של העורך דין שלי כאן, מטעמי צנעת הפרט וגם משום שאני לא מעוניין לעשות לו פירסומת.
כחלק מהתביעה ירדתי לחצי משרה על פי דרישתם בכדי להוכיח את מחלתי וזה בנוסף לכל המסמכים והבדיקות שעברתי. לא משנה שהם קיבלו את הכסף שלהם שמופרש מהמשכורת שלי כחוק הם המשיכו לדרוש ממני לשלוח להם תלושי משכורת עדכניים. את הטיפולים סיימתי לפני יום כיפור ונכנסו לעשרה ימים שביטוח לאומי לא עבד בכלל. ללטענת העורך דין שלי הוא נלחם מולם, מתקשר שולח מכתבים והם עדיין ממשיכים לדרוש מסמכים רלוונטים.
העורך דין שלי טס לחוץ לארץ למשך שבועיים וחצי ב - 18.11 ונותרתי במלחמה שלי מול ביטוח לאומי. אחרי יומיים שישבתי על הטלפון בכדי לדבר עם מנהלת קשרי לקוחות של המוסד הארור הזה סופסוף קיבלתי מענה ב - 20.11 לא ממנהלת קשרי לקוחות אלא מנציגה בשם מיכל שזו טענה בתוקף שהתיק שלי הועבר לוועדה רפואית בסוף חודש אוקטובר ואין לה מענה כמה זמן ייקח לקבל תשובה שלא לדבר שאנחנו לקראת סוף חודש נובמבר. מה הם מצפים שאני אמות ואז יאשרו לי את הנכות ואת הקיצבה? מה זה יעזור לי כשאהיה מתחת לאדמה? הנציגה מיכל אמרה לי תכתוב תלונה באתר. כשטענתי שהיא חזרה אליי בעקבות התלונה לא היה לה מענה מצידה.

כך, שעובר לו עוד שבוע ועוד שבוע. שבוע הבא זה בדיוק 9 חודשים מאז שפתחתי את התביעה שלי בביטוח לאומי. תשעה חודשים שאני מחכה לתשובה מהם. אם הייתי מפגר בתשלומי ביטוח לאומי הם היו רודפים אחריי ופותחים לי תיק בהוצאה לפועל. אבל כשאני מגיש תביעה אצלם כאזרח מן השורה הם אומרים לי: "תזדיין בסבלנות".

עם היד על הלב: ממש איבדתי אימון בעורך דין שלי שלא פועל מספיק בתקיפות מולם, שהרי האינטרס שלו זה שאקבל את הקצבה ואזי הוא יגזור מזה קופון. לעורכי דין יש את ההשפעה, את הקשרים בתוככי הארגון הזה מה שלי כאזרח מן השורה אין. בשביל זה לקחתי אותו. כשהעורך דין שלי נוסע לחו"ל ולפני כן יוצא לחופשות כל שני וחמישי ההרגשה שלי שהמקרה שלי לא מטופל / לא מיוצג כראוי. עובדה תשעה חודשים עוברים והלידה טרם הגיעה שלא לדבר על צירי לידה.

ביטוח לאומי - ממש בושה לכם!!!!!!!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים