Be yourself



הייתי השבוע בכנס של "סרטן הערמונית, עמותת חיים עם סרטן הערמונית" כמחלים ממחלת סרטן הערמונית.

זה היה כנס ראשון שבו הרגשתי שייכות לקבוצת אנשים שחלו במחלה והבריאו ממנה, אם זה באמצעות כריתה ואם זה מהקרנות  ואם זה בשילוב של שניהם. מיותר לציין, כי הייתי הכי צעיר שם (בן 50.8) כולם שם מבוגרים ממני בגילאים, אני מעריך, 70 ו -  80. לא הרגשתי עם זה רע. נהפוכו: הייתי נרגש וסוג של שייכות לקבוצה מסויימת.

בנוסף, אני מודה שהייתי נרגש לראות את שלושת הרופאים שטיפלו ומטפלים בי - ד"ר קרן פז, ד"ר סריד וד"ר נתן עוז - שאני מודה ומתוודה: אני אוהב אותם אהבת נפש מאוד. שלושה רופאים מקצועיים שתמיד זמינים בשבילי כשאני צריך עידוד ותמיכה מעבר להנחיות הרפואיות. יש בינינו הסכם לא כתוב: "אתם לא מוותרים לי כמו שאני לא מוותר לכם".

אני מודע לכך שההופעה שלי נראית טובה. תהליך ההקרנות עזרו לי מאוד, נכון לבדיקות דם האחרונות מסוף ספטמבר 2019 ועליי לערוך בדיקות דם חוזרות בעוד מארבעה חודשים, לא רק לערמונית אלא לכלל הגוף שלי. אני משתדל לנוח הרבה עדיין כי הגוף עדיין עייף מההקרנות. משתדל לא להתאמץ. משתדל לעשות את מה שעושה אלפונסו החתולי שלי: לישון שנ"צ כמה שאפשר, כל עוד זה במסגרת הימים שאני בבית ולא עובד שהרי אני עדיין במסגרת החצי משרה.

ארבעה ימים אחרי שסיימתי את ההקרנות, שלושה ימים אחרי פגישת המעקב רפואי עם ד"ר סריד האונקולוג שלי - שבפגישה קיפצנו משמחה מהתוצאות המעודדות, למרות הקשיחות של ד"ר סריד שהייתה מומנטום טוב עם השפעה חיובית עליי - חזרתי לענוד עגיל חישוק באוזן שמאל שלי, למורת רוחה של אימי היקרה שתבדל לחיים ארוכים שליוותה אותי לכל אורך הדרך עם כל הקושי שבדבר ותליתי על צווארי אבן סגולה שמסמלת בריאות שהתנפצה ואותה החליפה אבן ורודה שמשמעותה חיפוש זוגיות.

תוך כדי הגעתי למספר תובנות נוספות:

1. לא לוותר על האושר העצמי שלי.
2. להנאות מהשמש ומהאוויר כל יום. לקום מוקדם ולהנאות מהזריחה.
3. לאהוב חזרה את מי שאוהב אותי, במקרה הזה: זו אמא שלי למרות שיש בינינו חילוקי דעות - שהרי שנינו
    אנשים מבוגרים כבר וקשה מאוד לשנות אותנו - ואת החתול שלי, שנהנה מהאהבה שאני מרעיף עליו.
4. מיסוך של דברים - לא לקחת את הדברים יותר מדי קשה ואישית. אם במקום העבודה, נניח, לאנשים לא רכפת אז למה        שלי יהיה אכפת?
5. לעשות רק דברים שעושים לי טוב לנפש ולחיצוניות.
6. לא להתאמץ יתר על המידה. לא להרים דברים כבדים.
7. לדבר על סרטן הערמונית מבלי להתבייש כי אין לי על מה להתבייש. לדבר על ההחלמה שלי כי החלמתי.
    לעודד אחרים שיבדקו את עצמם כמו שאני נוהג לבדוק את עצמי כל חצי שנה: מבדיקת דם אקראית עליתי על זה
    שיש לי בעיה עם הערמונית. סרטן הערמונית הוא סרטן סמוי. אחד מכל תשע גברים חולה במחלה הזו.
8. סרטן הערמונית אינה מחלת מין ואינה תוקפת רק את הגייז היא תוקפת גם סטרייטים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים