צומי


תובנה:

כמו כל אדם גם אני מחפש צומי. 

מי לא רוצה צומי? מי לא רוצה שיתייחסו אליו? מי לא רוצה שיחמיאו לו? שהוא נראה טוב. על הלוק שלו. על המשקפיים החדשות. על הזקנקן שלו. שנראה צעיר לגילו. שירד במשקל.

במאמר שפירסם יואב ברנזון משנת 2008 בנושא "מהי התמכרות לתשומת לב?" הוא מתייחס למה קורה לאנשים שמכורים לתשומת לב, מהיכן זה נובע ומה ניתן לעשות כדי לשנות זאת? אינטרסנטיות, שעמום ואגו. אנשים אינטרסנטיים, משועממים או אגואיסטיים הם אנשים שתמיד זקוקים ומכורים לתשומת לב מאחרים. הם יהיו מוכנים להשיג את אותה תשומת לב בכל דרך ובכל אמצעי, אפילו במחיר של פגיעה בעצמם.

צורך בתשומת לב הוא צורך מזיק והרסני, כי הוא צורך ריקני, חלול, חסר משמעות ומחליש. זו הסיבה מדוע אנשים שמכורים לתשומת לב הם אנשים מדוכאים, שליליים, לא מרוצים ולא מסופקים לעולם - כי זה בלתי אפשרי להגיע לסיפוק ואושר מתשומת לב חיצונית, יהא גודלה ועוצמתה אשר תהא. 

לעומת זאת ישנו מאמר מיום 15 בפברואר 2022 שנכתב על ידי אופיר ברנשטם בנושא "למה תשומת לב חשובה וכיצד לשפר ולהעצים אותה?" 

תשומת לב היא היכולת שלנו לבחור ולהתרכז במידע או גירוי רלוונטי. מדובר למעשה בתהליך מחשבתי (קוגניטיבי) שעוזר לנו להתמקד במה שקורה עכשיו ולהגיב. אין ספק שהיום מדובר ביכולת מאוד חשובה, בעיקר בגלל שהעולם סביבנו מתחרה על תשומת הלב שלנו כל הזמן. מדענים וחוקרים זיהו שתשומת הלב שלנו מורכבת ממספר תת תהליכים שונים ומשלימים שקובעים את רמת הקשב שלנו באופן כללי בדבר מסוים.

מתי אנחנו צריכים תשומת לב? כמעט תמיד!

אולי אתם לא יודעים אבל המצרך הכי נחשק היום ע”י חברות המדיה, סושיאל, חדשות ופרסום הוא תשומת הלב שלנו. אם זכיתי בתשומת הלב שלכם, כנראה שאוכל להמשיך ולשפיע עליה עם תכנים ומסרים שיובילו בסופו של דבר לגיבוש דעה מסוימת שתקדם אותי כלכלית. אפילו עכשיו, כשאתם קוראים את השורות האלה, יש המון גורמים סביבכם שנאבקים לתשומת הלב שלכם: הנייד שלכם אולי “קורא” לכם להשתמש בו בעזרת התראות ונורות צבעוניות, אולי מישהו בבית צריך מכם משהו  או שפשוט עוברות בכם סוגים שונים של מחשבות שמספרות לכם מה עוד לא עשיתם או מה נשאר לכם לעשות עכשיו. כמובן שיש סיטואציות שאנחנו חייבים להיות קשובים בהם כמו נהיגה, טיפול בילד או דברים עדינים. יכול להיות שהעבודה שלכם דורשת ריכוז רב, אז גם שם יכולות תשומת הלב יכולות להיות קריטיות.

השאלה הנשאלת כאן: איפה אני בכל זה?

התשובה היא: למרות שתמיד נראה שאני מחפש צומי, מחפש קרבה בעצם שאני חושף את חיי לקהל הרחב למרות שזה מטריד, מציק שאני נחשף. תכלס, כפי ששאלתי כבר בהתחלה מי לא זקוק לצומי? אני יודע במה אני טוב, במה אני מוכשר. לא בכדי הגעתי לתפקיד של סגן מנהל קבלה במלון שקרתה לי תאונת עבודה, אחרי 30 שנה ואני משתחצן בזה ששמי הולך לפניי עדיין בתחום המלונאות.  

אני יודע שבזמן הזה שאני בבית אני חייב לעבוד על זה ואני אעבוד על זה, לבד או בעזרת משהו נוסף. עליי להרשות לעצמי להשתחצן, במידה, מבלי להתנצל. לדעת להעריך את עצמי יותר וגם לא להשפיל את עצמי, כמו שהיה עד כה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים