ערב יום כיפור תש"פ.


יום כיפור השנה הוא מיוחד בשבילי. ועל מה?

חליתי במחלת הסרטן הערמונית והבראתי ממנה. זכיתי בהזדמנות שנייה ועליי לנצל אותה: לא לקחת את הדברים אישית מידיי, לא להתעצבן בעבודה כמו שהייתי שלא לדבר שלא להתעצבן בחיי היום - יום, להנאות מכל רגע מכל שעה ודקה. להיות ברגוע. להקשיב יותר ויותר למוסיקה מרגיעה שאני אוהב.

השנה, להבדיל משנים קודמות, בגלל שרק בתחילת השבוע יצאתי מהמחלה פורמלית אסור לי לצום. לא שאני מצטער שאני לא צם, כי כבר בשנה שעברה התחלתי לגלות סימני כפרנות בהליכי היום והצום: שהרי אם אני משתדל לשמור על כבודו של האדם שמולי כפי שאני מבקש שינהגו כלפיי אזי מדוע עליי לצום? מדוע אבי ז"ל נפטר בטרם עת, רק השנה היה צריך לחגוג את יום הולדתו ה - 84? את חשבון הנפש שלי אני עושה ביום - יום ולא צריך צום כזה או אחר בכדי לכפר על עוונותיי.

רק לפני שבוע עברתי דירה...... באמצע הטיפולים האחרונים........לעשות את הצעד הזה הוא צעד גדול מאוד. מכרתי את הדירה ועברתי לגור בדירה בשכירות. יש לזה מכלול של סיבות:
1. בשנתיים האחרונות שמתי לב שאני חולה הרבה. במיוחד חוטף את התקפות הסינוסיטיס ובשנה האחרונה את הסרטן.
2. השכנים בבניין הקודם לא היו מוכנים לשמוע על זיפות הגג שלא נעשה יותר מ - 12 שנה. התקרה בתוך הבית שלי
    התחילה להתקלף והעלאת סימני עובש. כמו כן, כתוצאה מהתקלפות התחילו לראות את סימני הברזל.
3. חשתי אנרגיות שליליות בבית. אלפונסו החתול המהמם שלי היה מתעורר בלילות ומיילל הרבה, לא היה רגוע בכלל.
    בבית החדש הוא מתעורר לבדו לשירותים ו / או לאוכל היבש. רוב הלילות הוא רגוע ויישן טוב. נכון, ביום וחצי
    הראשונים הוא לא הבין מה קורה מסביב מהר מאוד התרגל וסימן את הבית כממלכה שלו. אני אישית חש בבית החדש
    מאוד נוח ונרדם מהר מאוד בלילות, למרות שהדירה היא על הכביש הראשי.
4. התחלתי להסתכל מסביבי כשהייתי בבית הקודם ותהיתי: מדוע אני צריך דירה גדולה של 2.5 חדרים? יש לי ילדים?
    מדוע  אני גר בדירה בקומה רביעית בלי מעלית ואני מתקשה לעלות אליה? אמא שלי, חברים, לא הגיעו לבקר אותי רק
    בגלל שאין מעלית והיה  צריך לעלות 4 קומות ברגל. הם לא הגיעו בגלל שהחברה שלי לא נעימה להם. וזה תיסכל אותי
    במידה מסויימת. בבית החדש, אומנם אני גר בדירה מחולקת אבל היא בקומה ראשונה עם מעלית, לא שצריך להשתמש
    במעלית מספיק לעלות במדרגות ואז מגיעים לדירה שלי.

השנה אני הולך להנאות מהשקט ומהשלווה של יום כיפור ולא לחשוש ביראה גדולה מהיום הזה. לתת לנשמה שלי לנוח ולקרוא המון. את חשבון הנפש שלי אני עושה כל יום, כל רגע ביני לבין עצמי ומול בורא עולם אני לא צריך לחכות לצום יום כיפור על מנת לכפר על עוונותיי.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים