השמיים הם הגבול



בשנתיים וחצי האחרונות עבדתי על עצמי הרבה מאוד.

אם עד לפני מספר שנים הייתי וחייתי עם רגשי נחיתות - שלא אוהבים אותי, שאני לא מקובל, שאני לא אוהב את עצמי מספיק - פעלתי וחייתי על פי אמות מידה של אחרים, עשיתי הכל רק בכדי לקבל חברויות של אנשים אחרים שבפועל אלה לא היו חברויות אמת אלא על פי אינטרסים אישיים פרופר.

מאז שגיליתי כי חליתי במחלת הסרטן והחלמתי ממנה ובעצם קיבלתי את חיי בפעם השנייה שהרי יכולתי לוותר, להרים ידיים ולא לקבל את הטיפולים המתבקשים כנגד המחלה. עברתי עם עצמי תהליכים אישיים הבנתי מי כן אוהב אותי ומי לא.
זה מצחיק כי לפני מספר ימים הרשת החברתית פייסבוק הזכירה לי איזה פוסט בכייני שהעלאתי לפני מספר שנים שבאתי בטרוניה כלפיי חבריי וחברותיי שהם לא אוהבים את עצמי. אחת החברות דאז כתבה לי שדווקא אוהבים אותי אבל אני חייב לאהוב את עצמי קודם כל, מודה ומתוודה שאז לא יכולתי להבין את זה אז.

אז, נכון........

הייתי צריך לקבל מכה בכנף שהייתה מאוד קשה וכואבת בכדי להבין את מה שאני מבין עכשו.

1. קיבלתי את החיים בפעם השנייה. הקדוש ברוך הוא אוהב אותי וכרגע הוא לא רוצה אותי לידו. הוא רוצה שאהיה בין החיים ואפיץ אהבת חינם.

2. למדתי לאהוב את עצמי. כשאת.ה אוהב את עצמך קודם כל את.ה מסוגל.ת לאהוב את האחרים אחר כך.

3. לפתוח, להוציא מגירות מליבי ולרוקן רגשות משומשים ולמצוא את אושרי, את כוחי שקברתי עם השנים. כדברי השיר "מהמרחקים" בביצוע של גלי עטרי וסגיב כהן.

4. לא כל גבר או אישה שמחייכים אלייך הם מחייכים כי הם אוהבים אותך. זה מתוך אינטרס אישי שלהם.

5. השלתי ממשקלי 12/13 קילו, מבלי להרגיש. ומשתדל לשמור על המשקל הזה כמה שיותר. לא שאין לי מה להוריד עוד, אולי עוד 2/3 קילו.

6. צחק - כאילו אין מחר.

7. תרקוד - כל עוד אתה יכול כאילו אין מחר.

8. תתהלך. תתלבש. בצורה הכי נוחה לך מבלי להתחשב באחרים, כל עוד אתה מכבד את הסביבה האנושית שמסביבך. לאנשים תמיד יהיה מה להגיד.

9. תשתה מים. והרבה.

10. תטפח את עצמך ואת הגוף שלך. כי את.ה אדון לגוף שלך.

11. אל תברח, אל תדחה מהבעיות. תתמודד.י איתן. הן לא תיפתרנה מעצמן.

12. אל תיעלם.י במצולות כי אין תשובה טובה לכל השאלות.

בשנת הקורונה הייתי צריך לעבוד בעבודה שלא הייתי מחובר אליה. לא אכחיש ולא אשקר שלמדתי ממנה הרבה. מצד שני, למדתי על עצמי הרבה מאוד על עצמי הרבה. הרבה מאוד. ממנה למדתי להעריך את החיים, את האושר את ההנאה מהעבודה שאני אוהב שאותה היום אני עושה באהבה גדולה וברוגע.

*****************

https://www.youtube.com/watch?v=-xBZjKIrU1Q

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים