בלי עין הרע


משהו שם עליי עין הרע......

בוודאות!!!!!!!!

אחרת אני לא נופל ברחוב על הפנים. אחר כך חטפתי דלקת אוזניים ואחר כך צינון כבד.

אני הולך לענוד שרשר שמסלקת אנרגיות שליליות, עין הרע.

נמאס לי כבר מאנשים קטנים ורעים שמדברים על האחרים ולא מסתכלים על עצמם ועל החיים שלהם.

לא נמאס לכם אנשים רעים להתעסק בחייהם של אחרים??

**************

תם יום האבל הלאומי, הסתיימו ההלוויות. הצער על האובדן ימשיך ללוות את בני המשפחה והחברים של ההרוגים. אבל עוד מעט וככה זה אצלנו, זכרוננו קצר כל כך, עוד מעט האסון ישכח ונעבור לשערורייה הבאה. אולי תקום וועדת חקירה ואולי לא. האקלים הפוליטי הנוכחי אינו מבטיח חשבון נפש אמיתי. כזה שנדרשת בשבילו לקיחת אחריות של ממש.
הטלת חקירת האסון על מח"ש והמשטרה היא פתרון קל מידי. את המהנדס או מפקד המשטרה בשטח לא בעיה למצוא. אשמים לרגע שיישאו בכל פגע. אולי יולאם אתר קבר הרשב"י כפי שהוצע כבר בעבר פעם אחר פעם. אבל כל זה בריחה מבדיקה אמיתית של מוסדות המדינה והמינהל הציבורי בשנים האחרונות, כולל התרבות הפוליטית שהתפתחה בישראל. כי את השיטה, הרבה יותר קשה לשנות וספק אם מישהו מהפוליטיקאים שנמצאים כיום בזירה הציבורית מעוניין בכך באמת.
זה כמעט בלתי נתפס שאסון כזה, 45 הרוגים, עלול להתרחש מבלי שיבוא במקומו שינוי עומק מהותי. אבל ההיסטוריה הישראלית מראה פעם אחר פעם שזה בדרך כלל מה שקורה כאן.
וכן, במקום מתוקן השר האחראי כבר היה מתפטר בליל האסון. זה לא מחזיר את המתים אבל זה מאותת לציבור כולו שמי שכשל - משלם מחיר. ויש כאן לפחות עשור של פוליטיקאים שכשלו בסיפור הנקודתי הזה, שהעבירו את האחריות מהאחד לשני רק כדי לא להתמודד עם מה שקורה במירון מדי שנה. רק כדי לא להתמודד עם הסיכוי לאסון, רק כדי לא להתמודד עם הלחץ של קבוצה כזו או אחרת.

התפטרות שכזו, שקיימת במדינות אחרות באירועים דומים, מעבירה מסר שיש מי שלוקח ברצינות את האחריות שלו אל מול הציבור. ואולי ככה הפוליטיקאי הבא באותו משרד יתאמץ יותר שלא להיכשל? כי הרי היום, זה לא באמת מזיז להם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים