עם ישראל חי !!!!!



בשלושה וחצי שבועות האחרונים מאז השבת של ה - 7 באוקטובר 2023

אני יושב ביני לבין עצמי איך אבי ז"ל היה מגיב על כל הסיטואציה הזאת?

לבטח הוא היה מתעצבן על כל זה. 

אבי עלה לארץ בגיל 13 מטורקיה בספינה של "הנרייטה סולד" בשנת 1948. הוא היה במלחמת "מבצע קדש", השיחרור שלו מהסדיר נדחה בגלל בגללה. במלחמת ששת הימים היה מילואימניק וגם במלחמת יום כיפור. הוא היה ציוני בכל רמ"ח אבריו, וזה גם החינוך שקיבלתי ממנו. אהבת הארץ. החשיבות לשרת בצבא. היה לנו הרבה שיחות בינינו על החיים, היסטוריה (שאני מודה שנדבקתי ממנו בחיידק של אהבת ההיסטוריה), על המלחמות שהוא השתתף במיוחד על מלחמת יום כיפור.

הוא בטח היה חוזר על המשפט שהמדינה הולכת לנו פייפן. הוא בטח היה מתעצבן איך הדרג המדיני לא הבין, הפנים את ההתרעות שכל גורמי הביטחון - צה"ל, אמ"ן, שב"כ, מוסד - ולא נערך בהתאם. שהרי דרג המדיני כשבראש הפירמידה עומד ראש הממשלה שכבר בתפקיד 14 שנה - ממש לא סבל אותו בכלל. לטעמו הוא שקרן אחד גדול בגלל שהוא ממצמץ בעיניו כשהוא משקר. 

ללא ספק ועדת חקירה ממלכתית חייבת לקום בתום המלחמה הזאת. לא ועדת חקירה ממשלתית אלא ממלכתית. והיא חייבת לחקור שתי וערב, על משקל ועדת אגרנט שחקרה את המחדלים של מלחמת יום כיפור. המסקנות לכשיהיו חייבות להיות משמעויות. אני לא ידען גדול אבל מבין את ההגיון הבריא. כרגע, אני לא חוקר. כרגע, אני נותן גיבוי לכל הצעדים. רק שנסיים את המלחמה הזאת כבר. היה כאן כשל ביטחוני עד כדי כך שראש המוסד הגיע למשרדו בלילה שבין ה - 6.10 ל - 7.10 כשהבין שישנן אותות אדומים מהבהבים חלשים או חזקים זה כבר לא משנה כי לא נערכו בהתאם. היה כאן מחדל ביטחוני שהן צה"ל והן המשטרה לא נערכו באופן מיידי כשכבר החלה הפלישה של אנשים חמאס#דעאש כשהרסו את הגדרות ונכנסו לשטח מדינת ישראל ולא הוקפצו כוחות ביטחון באופן מיידי לשטח למרות שתושבי הקיבוצים בעוטף עזה צעקו מתוך הממ"דים לעזרה לפני שנטבחו, נערפו ראשים, נשרפו בחיים. לקח לכוחות הצבא להתעשת, במקרה הטוב, 6 עד 7 שעות. יש כאן כישלון קוליסאלי בנושא הסברה לכלל הציבור - למעט דובר צה"ל שעושה את עבודתו נאמנה - וכלפי חוץ לכלל העולם. הממשלה במקום לבטל משרדים מיותרים בכדי לקחת את התקציבים שלהם לטובת המשק ולטובת הלחימה ממשיכים לפזר את הכספים. איך זה שאין מספיק ביגוד צבאי, אוכל לצבא והאזרחים צריכים לקושש כספים בכדי לספק ביגוד ואוכל לטובת הלוחמים? 

וועדת החקירה הממלכתית ומסקנותיה לא יחזירו את המתים לחיים. לכל ממשלה שתהיה אחר כך ייקח לה כמה שנים טובות להחזיר את האמון של הציבור בממסד, אם בכלל יחזור האמון. כרגע, בשלושת השבועות שעברו מאותה השבת השחורה אין ביטחון כללי ואין ביטחון אישי ברחובות לכלל הציבור: אלה שהתסיסו, שיסעו את הציבור אחד בשני, פילגו שותקים.

יהיו כאלה (מי שייקרא בכלל) שיאשימו באובר סמולנות, במיוחד אנשים שהם אובר ימנים. נכון, הייתי תומך במפלגת "העבודה" כשהייתה מפלגת "עבודה". עכשו, זה כבר לא עניין של שמאל או ימין. היו לי שיחות עם תומכי "הליכוד", במיוחד נהגי מוניות, שהעידו לאחרונה שהם לא מאמינים יותר למפלגת "הליכוד" במתכונתה הנוכחי. להזכירכם: זה עניין של קיומה של המדינה. יש לנו מדינה אחת: אין לנו מדינה אחרת. שוב, אני חוזר וכותב: זה כבר לא עניין של שמאל או ימיןקרה פה מחדל נוראי. שלא קראו את המפה כמה שנים טובות כל הממשלות שהיו כאן מאז פינוי רצועת עזה. רק להזכירכם שהייתה ממשלת ימין ברוב השנים האחרונות שסיפקה מזוודות של מיליוני דולרים לחמאס שתפס את השילטון ברצועת עזה שאותה ממשלה האמינה שהכסף הולך לטובת האזרחים העזתיים כשבעצם הכסף הלך לחימוש של החמאס ולבניית המנהרות מתחת לרצועה עצמה.

אי אפשר להטיל ספק בכך שהמדינה חשובה לי יותר מכל. שהרי שירתתי בצבא 3 שנים בשנים 1987 - 1990 בשיא החטיפות. עשיתי מילואים עד גיל 40. מה שלא עשו כל אלה שצועקים לי כל הזמן שאני שמאלן ועוכר המדינה: כשהפילוח חלק מהם תומכי בן גביר - סמוטריץ' שלא שירתו בצבא ולו ליום אחד, עברייני מין ועבריינים בכלל שעלאק חזרו בתשובה. אני לא מתכוון להתנצל על זה שהמדינה חשובה לי לא פחות מהם. המדינה חשובה לי יותר מכל בגלל שאין לי מדינה אחרת.

עם ישראל חי !!!!!!!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים