הקדמת בחירות - למה זה טוב לנו

בימים האחרונים מדברים על הקדמת הבחירות.
על רקע: חוק הגיוס שלא עובר כמו שצריך. על רקע החקירות כנגד ראש הממשלה.

כנראה, שלראש הממשלה נמאס לנהל ממשלה ימנית לאומית קיצונית כי הוא מבין שהוא לא יכול למשול כמו שצריך.
או לחילופין:
הוא מרגיש שהוא לא יכול למשול עוד יותר לאור החקירות שכנגדו.

לכולם ברור לחלוטין, שאני לא מאוהביי ראש הממשלה, בנימין נתניהו - לא שאני שונא אותו רק לא אוהב אותו כאדם וכאישיות - וגם לא מתומכיי מפלגת הליכוד. מצד שני, תמיד טענתי שאם יעמדו בראש המפלגה אדם - כמו: סילבן שלום, גדעון סער - שהוא שקול, בעל יושרה אישית ופוליטית, מציג את עמדותיו הפוליטיות הלא קיצוניים, הייתי בוודאי ובוודאי מתחיל לשקול ברצינות להצביע לאותו מנהיג הליכוד. 
כל עוד שאין אישיות פוליטית הנכונה בראש המפלגה הזאת אני ממשיך לפטור את עצמי מלהצביע עבור המפלגה הזאת.

אני מבקש להבהיר כאן ברשי גליי:
לא לאבי גבאי מהמחנה הציוני ולא ליאיר לפיד יש סיכוי לנצח את בנימין נתניהו לראשות הממשלה. מאחר ושניהם במשך שלוש וחצי שנות ממשלת נתניהו הרביעית לא שימשו אופוזיציה רצינית ולעומתית לממשלה הזאת. הממשלה שידעה ונודעה בפלגנות, סיכסוך פנימי בין תרבויות שונות בעם במקום לקרב, סתימת פיות, אפליית מגזרים כאילו ואחרים. לא שמעתי את האופוזיציה היהודית - קרי: גבאי ולפיד - קמים כל שני וחמישי ומתרעמים כנגד חוק הלאום הידוע לשימצה, כנגד הפלגנות, כנגד השיסוי אחד בשני.
היום כל חבר כנסת חושב שהוא מתאים לשמש ראש ממשלה למרות שאין לו אג'נדה ברורה מראש.

ברור לי מאוד, שהפוסט הזה לא מזיק ולו בקמצוץ לשינוי דעות ועמדות בקרב מצביעי "הליכוד" בכלל ומצביעי נתניהו בפרט. מצביעי הליכוד לעולם לא יצביעו להעבודה או למר"צ או אפילו לרשימה המשותפת, חלילה וחס. בעיני מצביעי הליכוד בנימין נתניהו היה ונשאר קוסם, חצי אלוהים: למרות שמצביעי הליכוד בחלקם אם לא ברובם מסורתיים. הם ימשיכו להצביע לליכוד ולנתניהו כמו עיוורים, כמו צאן המובל לשחיטה, כמו החלילן מהמלין.
נתניהו מסתמך על דברי ביקורת, ניגוח כנגדו שיוכל לטעון כנגדם על כך שהתקשורת וחצי העם השני הוא סמולני (השיבוש בכוונה תחילה) וימשיך לפלג מבלי להרגיש קמצוץ של צורך להתנצל. שהרי דברי הביקורת כנגדו מעודדים, מחזקים, את מצביעיו להמשיך לתמוך בו ולהצביע עבורו.

הפלגנות הכל כך מטרידה בתוך העם, בתוך המדינה היקרים לי מאוד.
היום אף אחד לא יכול להביע את דעתו מפחד שיבולע לו. מפחד שיתקל באלימות מילולית או פיזית כנגד.

חוק הלאום גם מקצין מאוד את החברה. שמעתי לאחרונה זוג בני שבעים פלוס שדיברו בגנות הדרוזים בישראל - לא הדרוזים ברמת הגולן שהם בעד השילטון הסורי ונגד השילטון הישראלי - כמעט אמרתי להם: מה יש לכם נגד התושבים הדרוזים - ישראלים שגרים בעוספייה ובחורפיש ועוד ישובים דרוזים בצפון הארץ שקשרו ברית דמים עם העם היהודי ומשרתים בצבא ובמשטרה כמו כל אחד מאיתנו? מה הם לא משלמים מיסים? משלמים. נכון, הם מדברים בערבית דרוזית זו לא ערבית של הערבים שיושבים ביהודה ושומרון או בעזה. 
תאמינו לי: יצא לי להכיר ולעבוד עם דרוזים ועם צ'רקסים כאחד. מעבר לכבוד ולאמון ההדדי שהיה בינינו בזכותם למדתי מהם הרבה. לא הפגנתי בורות ואידיוטיות כלפייהם. ואני רק בן 50, בעוד חצי שנה.

ראשי ממשלה עזבו את תפקידם בגלל שחיתויות, וקבלת טובות הונאה. 
לפחות ראש ממשלה אחד - טוב או רע שר ההיסטוריה הנצחי ישפוט אותו - פירק את הממשלה והלך לבחירות בגלל לחץ של השרים שלו - ברק וליבני - על רקע החשדות כנגדו. ישב בכלא, שוחרר מהכלא ברזון ובהשפלה גדולה. 
ישנם שרים בממשלה הנוכחית שרואים, יודעים שראש הממשלה שלהם פשע בנגע השחיתות. ולא אומרים דבר ולא עושים דבר וחצי דבר בנושא. רק יושבים על כיסאות העשויים מעור הצבי ונהנים ממנו ואף עושים כל דבר ודבר לפגוע בשלטון החוק, לפגוע בבג"ץ, ממשיכים את ההקצנה הקיימת בקרב החברה, מנסים לפגוע בצבא ההגנה לישראל שהוא צבא העם - שללא ספק חשובה בעיניי האחדות העם סביבו וחשובה בעיניי הסוגייה בגיוס כללי לכולם ימין ושמאל, חילוני ודתי. 

ראש הממשלה הנוכחי פועל לטובתו האישית בלבד ולנהנתנתו ובני משפחתו בלבד. פועל למען עצמו ולמען הישרדתו בשלטון ולא פועל למען העם והמדינה, שאותה אנחנו אוהבים: לא משנה אם אתה סמולני או ימני, חילוני או דתי. ראש ממשלה שמתחרה עם שר ימני ודתי עם כיפה סרוגה היושב בממשלתו על קישוש קולות מאותו מחנה - מחנה הימין - ומי מביניהם ימני יותר ומי מביניהם קיצוני יותר. אותו שר בשיתוף הפעולה עם שרה אחרת ממפלגתו - חילונית - מנסים בכל כוחם לפגוע בשלטון החוק ובבג"ץ. וכשזה בא לחוק שאין לפרסם המלצות משטרה בחקירות ראש ממשלה קולם נדם למרות הבנתם וידיעתם שזו פגיעה ביציבות השלטון והממשלה, הרשות המבצעת. למרות הבנתם וידיעתם ששר האוצר בממשלה - טוב או לא טוב, ששר ההיסטוריה ישפוט אותו - מדבר נגד החוק הזה. אותו שר האוצר, כשנבחר לכנסת על חשבון קולם של הבוחרים של יאיר לפיד והמחנה הציוני / עבודה, חושש לפעול כנגד הממשלה ואם כאשר יתפטר - מאחר והוא קול המאזניים - ויוביל את המדינה לבחירות הוא לא בטוח שהוא ייבחר שוב לכנסת.



ראש הממשלה הנוכחי - טוב או לא טוב, ששר ההיסטוריה הנצחי ישפוט אותו לא אנחנו נשפוט אותו - פועל במדינות העולם מתוקף היותו גם שר החוץ ומציג מערכות יחסים דיפלומטיים מעולים עם מדינות העולם. אבל, ברגעים קריטיים בהצבעות חשובות באו"ם / שמו"ם הן פועלות כנגדנו. נשאלת השאלה: אז למה לנו כל זה??!!!


טוב יעשה ראש הממשלה, נתניהו, שיקום וייתפטר, וטוב יעשה שעה אחת קודם ויפנה את הזירה הפוליטית לטובת מנהיג אחר מהליכוד.
נכון, הוא יכניס את המדינה לסחרחורת בחירות. נכון, הוא יוציא אותנו להוצאות כלכליות מיותרות. 
אבל, שילך ויתעסק בלהגן על שמו הפוליטי ושיתנקה מכל הפרשיות שהוא טובע בהן - תיק 1000, תיק 2000, תיק 3000, תיק 4000 - ושייתן למשהו אחר לנהל את המדינה שהיא גם ככה לא מתנהלת!!! 


אתה לא רוצה לפרק את הממשלה? עשה כמו שמנחם בגין עליו השלום עשה: התפטר מראשות הממשלה ומינה תחתיו את יצחק שמיר עליו השלום לראש ממשלה, בעצם הצעד הזה לא נכנסים לסחרחורת בחירות ולהוצאות כלכליות מיותרות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים