פוסט זועם מאוד

זהו פוסט זועם. זועם עד מאוד.

כמי שהחזיק בדעות פוליטיות של שמאל מרכז אני לא מסכים עם ההפגנה שהתקיימה במוצא"ש (11.8.2018) של וועדת המעקב לערביי ישראל תחת הכותרת: שיוויון זכויות, במיוחד עם הנפת דגל פלסטין בהפגנה.

אפשר להתווכח, אפשר להסכים או לא להסכים עד כמה הערבים צודקים או לא צודקים. אפשר להסכים שלא להסכים. הפעם הם לא צודקים. הפעם אני לא מסכים איתם למרות ההגיון שלהם. 


ערביי ישראל - הנכם חיים במדינת ישראל. מבחינתכם, תנאי המחייה בארץ הם מהטובים ביותר בעולם. במדינות ערב באזור היו טובחים בכם, מרעיבים אותכם, אפילו היו מתעללים בכם. רק במדינת ישראל לגיטימי להפגין, לגיטימי למחות, לגיטימי להציע הצעות חוק בבית המחוקקים. אבל להרחיק לכת ולנפנף בדגלי מדינת פלסטין שאינה מדינתכם בכלל ועוד במדינה שאתם חיים בה היא מדינת ישראל? הרחקתם לכת מאוד. איפה ההגיון שלכם? איפה עמוד השידרה שלכם? האם ככה אתם יורקים לבאר שאתם שותים ממנה? האם ככה אתם מקיאים על היד שמאכילה אותכם?


הבהרתי לא פעם כאן בבלוג שלי שאני לא מאוהבי "הליכוד" בכלל וראש הממשלה נתניהו ואנשיו בפרט. הפעם אני מסכים איתו ועם מירי רגב, שרת התרבות והספורט (הפתעה!!!), באומרם הבוקר: כי הקריאות בהפגנת המגזר הערבי בכיכר רבין והנפת דגלי פלסטין הן 'עדויות חותכות להתרסה נגד קיום מדינת ישראל ולנחיצות חוק הלאום' . שרת התרבות מירי רגב: "רבין מתהפך בקברו על כך שהשמאל תמך בערבים שהניפו דגלי אש"ף בכיכר רבין. המחזה אתמול היה חמור בעיני. אני מתכוונת לפנות ליועץ המשפטי לממשלה כי לא ייתכן שבמרכז תל אביב מונפים דגלי פלסטין". אני יכול רק לנחש, כי אם ראש הממשלה יצחק רבין או ראש הממשלה אריק שרון היו בחיים הם היו מתרעמים וזועמים מכעס על הנפת דגלי פלסטין במרכז הארץ. ואף מרחיקים לכת במסגרת החוק שעומד לרשותם ונוקטים בצעדים כנגד הנהגת ערביי ישראל וחברי וועדת המעקב.


אני זוכר מלימודי האזרחות בתיכון, שהיו מקרים בהיסטוריה של מדינת ישראל שבו התושבים הערבים - במיוחד מפלגת חד"ש על כל גילגולייה -היו מגישים בג"צים על סגירת מערכות עיתונים והצרת צעדיי הערבים, בזמנו (אז מפלגת חד"ש דאגה לבוחריה למורת רוחם של כל מפלגות הבית מה שמפלגת חד"ש בווארסייה של היום לא עושה בכלל). נשאלת השאלה כאן: האם ערביי ישראל היו מעדיפים שנחזור שוב אחורה 50 שנה ונצר את צעדיהם? האם ערביי יהודה ושומרון היו רוצים לחזור לתקופה של הממשל הצבאי וחיפושים לא חוקיים בבתיכם תוך השפלת חיפוש על גופכם לעיניי ילדכם וילדותכם? 
אני לא אוהב להשוות את המדינה שלנו למדינות אחרות באיזור, אבל אני חייב: בטורקיה - אז והיום למרות שאני לא אוהד את ממשל ארדואן - אם יהודי או כורדי היו מניפים את דגל ישראל או כורדיסטאן בהפגנות או שחברי הפרלמנט  ממוצא יהודי או כורדי היו מניפים דגל ישראל או כורדיסטאן או אפילו מדברים בגנות טורקיה והממשל הטורקי היו במיידי כולאים אותם או אפילו שופטים אותם (למען ההגינות: אני ממוצא טורקי ואני יודע את זה מהסיפורים שאמי שיתפה אותי מהלימודים שלה בבתי הספר שלמדה בהם). אני מניח, שזה המצב גם במצרים ובירדן שלא לדבר על ערב הסעודית.


אני פונה לכל ערביי ישראל ולהנהגה שלכם, במיוחד לנציגים שלכם בוועדת המעקב: 
בואו ונודה שטוב לכם לחיות במדינת ישראל. אתם מקבלים השלמת הכנסה, מקבלים ביטוח לאומי, לא משרתים בצבא או לא עושים שירות לאומי - לא הייתם מחליפים את חייכם במדינות ערב אחרות. הפעם הגזמתם בהפגנה שהנפתם את דגל פלסטין. אין לי בעיה עם רעיון ההפגנה שיצאתם איתו - שיוויון זכויות - יש לי בעיה עם דגל פלסטין שהונף במרכז מדינת ישראל, לא משנה ירושלים או תל אביב.

שיהיה ברור: מדינת ישראל לא תהיה מדינת פלסטין !!!!

כן, מי אומר את הדברים הללו כאן הוא מי שמחזיק בדעות שמאל - מרכז. חורה לי מאוד שמפלגות המחנה הציוני ומר"צ לא מגנות ברשי גליי את נושא הנפת דגליי פלסטין במרכז הארץ. שלא לדבר גם על מפלגתו של יאיר לפיד "יש עתיד". גבירותיי ורבותיי, עם כמה האהדה לערביי ישראל והרצון להגיע לשלום עם ערביי יהודה ושומרון (ברור לי מאוד שעם ערביי עזה לא יהיה אף פעם שקט ושלום) - אתם חייבים לגנות את זה עם כל האמפתיה שלכם למצב שלהם. אלא אם כן, מדינת ישראל לא יקרה לכם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים