סרטן הערמונית - פרק 3: הסחבת הבלתי נסבלת של מערכת הרפואה

אני מבקש להבהיר דברם מראש:

יש במשפחתי 5 רופאים, כל אחד ואחת בתחום שונה. כתוצאה מכך יש לי הערכה גדולה וכבוד לתחום הרפואה. אני לא מסכים עם האלימות הגואה כלפיי אנשי הרפואה וכלפיי האחיות במדינת ישראל משום שהם מבצעים עבודת קודש, אני מזדהה עם עבודתם בגלל אנשי הרפואה במשפחה שלי.

אני לא מסכים עם הבירוקרטיה שיש במערכת הרפואה. למרות אנשי הרפואה שיש לי במשפחה, אני מגלה אפס סבלנות וסובלנות לסחבת הקיימת במערכת הרפואה.
יותר משלושה חודשים שולחים אותי מפה לשם, תביא את הטופס הזה, תשלח את הטופס הזה, לא שלחת את הטופס הזה תביא את הטופס הזה. 

סופסוף, אחרי המתנה מורטת עצבים אישרו לי MRI ערמונית, בבית חולים שיבא. הכל טוב ויפה. כשהתקשרתי לתאם תור בזימון תורים ביקשו שאשלח את ההפנייה ל - MRI. כמו כל תלמיד טוב שלחתי את הטפסים הרלוונטים - ההפנייה, שלושת ממצאי בדיקות הדם השונות שעשיתי בהפרשים של שבועיים / שלושה. קיבלתי אישור במסרון שאכן הם קיבלו את הטפסים. ואז.................. יום אחד "בום" קיבלתי טלפון מבית חולים שיבא שבו הם מודיעים לי שחסר להם את טופס של האורולוג שמסביר מדוע עליי לעשות MRI.
שוב, שלחתי את כל הטפסים כולל סיכומי ביקור של שני אורולוגים שהייתי אצלם, אחד מהם של בית חולים "איכילוב". כשלא קיבלתי אישור במסרון על קבלת הטפסים התקשרתי מיוזמתי לזימון תורים של בית חולים "שיבא" והם טענו שלא קיבלו את הטפסים, הם לא הכחישו את מספר הפקס אבל הכחישו שקיבלו. הם היו מופתעים שאף ציינתי את שעת המשלוח ואת התאריך, מאחר ושמרתי את האישור. שוב, אצתי רצתי לפקסס להם את הטפסים הרלוונטים - הפעם רק את סיכומי הביקור של שני האורולוגים - עם מכתב נלווה שרשמתי שם שזהו פקס שלישי שנשלח אליהם בנושא. לא עברו 5 דקות ממשלוח הפקס המזכירות הרפואית של זימון תורים התקשרו ואישרו את קבלת הפקס אבל............ פה נשאלתי: מדוע ישנה דרישה של האורולוג הראשון לבצע ביופסיה? השבתי להם, שעל פי הסיכום ביקור השני שלי עליי לבצע MRI ואחר כך ביופסיה, שהרי הם ביקשו ממני את כל הטפסים הרלוונטים שזה מה שעשיתי. ובטון די כעוס וממורמר ציינתי בפניהם, שזה מעל 3 חודשים אני רק מתעסק עם הנושא הזה ולא הגעתי עדיין לשלב לעשות MRI ערמונית פשוטה. זה שהם מגלים אמפתיה והבנה זה לא עוזר לי.
כרגע לטענתם, עליי להתקשר ביום חמישי הקרוב ולברר מתי יש תאריך, אם וכאשר.

לאור הסיפור הנ"ל, הסיפור בהמשכים, אני רוצה לשאול: 
1. האם הרופאים, האחיות, צוות זימון תורים באמת תוהה מדוע ולמה הם מותקפים פיזית למרות עבודות הקודש שלהם? 
2. האם הרופאים המקצועיים יודעים מה חושבים עליהם הרופאים והרופאות הכללים? הרופאים והרופאות הכללים חושבים עליהם (הרופאים המקצועיים) שהם לא רוצים לעבוד ולקבל כסף.
3. מדוע ההתנהלות והסחבת הבלתי נסבלת של הרפואה בישראל חייבת לבוא על חשבון החולים?

הסחבת באה תמיד על חשבון החולים והחולות.

כמה ששומרים על הבריאות תמיד צצים דברים לא צפויים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים