Cut off the bulshite !!!!!!

אני לא מתנצל.
אני לא מתנצל על עצם היותי טורקי בעל שורשים עד לאינקווזיציה שהייתה בשנת 1492.
אני לא מתנצל על עצם היותי יהודי תושב מדינת ישראל ששירת במדינת 3 שנים שירות סדיר ואחר כך 20 ומשהו שנה במילואים.
אני לא מתנצל על כך שאני גיי מחוץ לארון ולא משתתף במצעדי הגאווה.
אני לא מתנצל שאני נגד סתימת הפיות של מפלגות הימין בכללותן ושל מפלגת "הבית היהודי" בפרט.
אני לא מתנצל על כך שאני תמיד מחשיב את עצמי שמאל מרכז. ובעברי תמכתי במפלגת "העבודה" / "מערך" עד לבחירות האחרונות. ואף הקצנתי פעם אחת והצבעתי למפלגת "מרצ". היום לא מתבייש בכך שאני לא יכול להצביע לאף אחת מהן, אם הבחירות היו מתקיימות היום.
אני לא מתבייש על כך שאני נגד מניפולציות אישיות וריגשיות שכלל הציבור וכמה חברים שהחשבתי אותם חברים בפרט עושים על כלל הציבור ועליי בפרט.

לידיעת נפתלי בנט, מירי רגב וחבר מרעיהם משאר מפלגות החרדים.

******

בחודש האחרון של החגים כשהייתי עד לתעשיית השנור של הכספים תחת הכותרת "פדיון כפרות" דווקא במקום הכי רגיש שיש - בבתי העלמין - ושטיפת המוח בנושא עלתה מחשבה בראשי להפוך לאתאיסט יהודי גאה, תרתי משמא.

אני לא מתבייש ואני לא מתנצל.

לידיעת נפתלי בנט, מירי רגב וחבר מרעיהם משאר מפלגות החרדים.

******

בביקורי בבית העלמין הסמוך לעיר מגוריי בבוקר ערב יום כיפור האחרון כשעליתי לקיברה של סבתי האהובה עליה השלום -  אמא של אבי ז"ל עברו 38 שנה מאז שהיא נפטרה והיא עדיין מלווה אותי בזכרה וברוחה - לא יכולתי שלא להבחין בחלקות קבר פנויות באותו בית עלמין בדרכי לקיברה. חמתי בערה בי: כשאבי נפטר לפני 4 שנים וביקשתי שייקבר באותו בית עלמין הן משום שהוא גר כל השנים בעיר בת ים והן מטעמי נוחות אישיים שלי ושל אמי, שתיבדל לחיים ארוכים. חברת קדישא ברוב רגישותה טענה שבית העלמין המבוקש מלא עד אפס מקום ושאין מקום אך תמורת סכום אסטרונומי של מעל 10,000 ש" - כן, כן אתם רואים את הסכום נכון - אולי ימצאו מקום. הם לא מיצמצו לרגע ורוב התרגשות. אמי שתיבדל לחיים ארוכים ומתוך צער של כולנו נאלצנו להסתפק בקבורה בבית העלמין "ירקון". אמי לא רוצה ולא רצתה לעלות לבית עלמין רק בכדי לבקר את האבן של יקירה ואהובה שהייתה נשואה לו במשך 50 שנה, אך אני יודע שהיא אמרה את זה מתוך כאב. 

האם הדתיים בצורה הזאת רוצים לקרב אותנו לדת? האם כך רוצים שנחזור כולנו בתשובה? בעצם אמירת השקר כשעל ראשנו מונחת הכיפה מותר הכל? שהרי אחת מעשרת הדיברות כתוב "לא תשקר". 

אם הדתיים לא מתביישים ולא מתנצלים אז למה לי להתנצל או להתבייש?

לידיעת נפתלי בנט, מירי רגב וחבר מרעיהם משאר מפלגות החרדים.

********

אם מפלגות החרדים רוצות להפסיק את תנועת הרכבות רק כי נעשו בה עבודות בשבת, אני רוצה להפסיק להפריש להם מיסים כי חלק מהמשכורת שלי היא מעבודה שנעשתה בשבת.

אני לא מתנצל על כך.

לידיעת נפתלי בנט, מירי רגב וחבר מרעיהם משאר מפלגות החרדים.

*******

נכון ל-2005, בין 15% ל-37% מהאוכלוסייה בישראל הגדירו עצמם כאתאיסטים, כאגנוסטים, או כלא-מאמינים באלוהים. לפי סקר של עיתון הארץ מספטמבר 2015, 25% מאזרחי ישראל היהודים הגדירו עצמם כלא מאמינים באלוהים.
מנהיגי התנועה הציונית תמכו בהפרדת דת מהמדינה, בראשי התומכים היו יו"ר התנועה הציונית הראשון בנימין זאב הרצל ומכונן הציונות הרוויזיוניסטית זאב ז'בוטינסקי, מרביתם היו לא מאמינים או שהאמינו באל לא אישי (לא פרסונלי). למרות היותם לא מאמינים חלקם המשיכו לשמור מצוות דאורייתא (מהתורה), או רק מצוות לא תעשה כדוגמת אהרן דוד גורדון שבסוף ימיו קיים רק את מצוות לא תעשה.
חוזה המדינה בנימין זאב הרצל "האופן שאני רואה את אלוהים הוא שפינוזיסטי, והוא גם דומה לפילוסופיה של הטבע של המוניסטים. אלה שהמהות השפינוזיסטית היא בשבילי רפה מדי והאתר הלא-נתפס של המוניסטים הוא זוהר ומרחף מדי. ואולם אני יכול לדמות לעצמי רצון הנוכח תמיד, שהרי אני רואה שהוא פועל באי אלה תופעות. אני רואה אותו כפי שאני רואה את פעולת השריר" (עניין היהודים יוני-אוקטובר 1898 עמוד 225).

לידיעת נפתלי בנט, מירי רגב וחבר מרעיהם משאר מפלגות החרדים.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים