אין טעם לבחור במפלגה ובמנהיג שלא עובד בשבילנו אלא עובד עלינו.

לאור המצב הפוליטי הקיים במדינה ולאור הסקרים אחרונים, שאם היו מתקיימות הבחירות היום, אז מפלגת "יש עתיד" זוכה ב - 24 מנדטים.

אני לא חסיד של סקרים. זו עובדה.
אני לא מתומכי מפלגת "הליכוד". זו עובדה מספר שתיים.
הייתי תמיד מתומכי שמאל - מרכז, רוב הזמן מתומכי מפלגת "העבודה" בהנהגת רבין ז"ל ופרס שיבדל"א. זו עובדה מספר שלוש.
מאז רצח ראש ממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ושנה וחצי לערך אחר כך נרצח השר רחבעם גנדי במדינת ישראל, שלא הייתי מבין תומכיו מן ההגינות יש להגיד, המדינה שלי הלכה פייפן. זו עובדה מספר ארבע.
מפלגת "העבודה" - בווארסייה הנוכחית שלה כפי שהיא נקראת "המחנה הציוני" - היא אינה מהווה מפלגת שלטון אלטרנטיבית בהנהגה הנוכחית שלה. ובספק רב אם יקום מנהיג כריזמטי מתוך שורות המפלגה שינהיג אותה לשלטון חזרה.
זו עובדה מספר חמש.

כפי שאני רואה את פני השטח הפוליטי וכפי שאני מנתח אותו, בעיניי אדם מן השורה, אזי אכן יש סיכוי למפלגה אחת להגיע לשלטון. הכוונה היא למפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד.
יש להבהיר כאן ומן ההגינות יש לאמר: אני לא נמנה על תומכי יאיר לפיד ולא על  תומכי מפלגת "יש עתיד". בעברי הרחוק, תמכתי במפלגות של אביו של יאיר לפיד, טומי לפיד ז"ל, עד אשר קרנו של ירדה בעיניי כשחבר לממשלה השנייה, כמדומני, של שרון כשהחרדים ישבו בה.
ולכן זה מוזר בעיניי שאני מצהיר כאן שיש סיכוי ליאיר לפיד להקים ממשלה כאן במדינת ישראל, אם וכאשר היו מתקיימות הבחירות. מוזר??? רק מתוך הסיבות הנ"ל. אני לא פוסל את יאיר לפיד ולא את מפלגתו. יש לי הערכה אליו ולמפלגתו משום שהוא נכנס לפוליטיקה מתוך רצון עז לשנות דברים כאן במדינה וזה מבורך בעיניי.
בבחירות האחרונות, כמעט לא הלכתי להצביע אך הכרחתי את עצמי מתוך ידיעה ברורה שבמי שאני אבחר לא יזכה בבחירות וגם לא ירכיב את הממשלה הבאה. וכפי שנאמר בעבר: כגודל הציפיות כגודל האכזבות. לא ציפיתי ולא התאכזבתי.

ללא ספק, שמאז הבחירות האחרונות אני עוקב אחרי מפלגת "יש עתיד" והעומד בראשה.
לא מתבטאים הרבה וכשחברי המפלגה, כל אחד ואחת בתחומו / תחומה מתבטאים אזי זה לעניין ולא מתברברים לדעת. לעומתם, מפלגת "מרצ" מאוד פעילים בשטח גם כן ומנסים להעלאות חוקים חברתיים כלכליים אך אין להם סיכוי להרכיב ממשלה משום שהם נחשבים מפלגת שמאל כמעט קיצונית, להבדיל מחד"ש (שנחשבת לשמאל קיצון).
חברי הכנסת מטעם "יש עתיד" אני מניח שחורשים ולומדים את הנושאים ולכן הם יושבים בשקט באופן יחסי. בעוד שבמחנה הציוני מאבדים את הראש שלהם לדעת, תרתי משמא, ונלחמים אחד בשני. אישית, כמי שתמך במפלגת "העבודה" בזמנו כואב לי נורא שהמפלגה הלכה פייפן, כמו המדינה.

אני לא מחפש ראש ממשלה שיהיה בעל רקורד צבאי כמו שהיה פעם.
הפעם אני מחפש ראש ממשלה שיעבוד בשבילי ובשביל כל התושבים במדינה.
הפעם אני רוצה ראש ממשלה שיעבוד בכל התחומים: הן בתחום הכלכלי, הן בתחום החברתי, הן בתחום המדיני.

לא יכול להיות מצב שאני אהיה באמצע החודש אחרי המשכורת ואין לי גרוש על התחת (סליחה על הביטוי). המשכורת ברובה הלכה למשכנתא, וחלק להלוואות ואני לא יודע איך להשלים את החור הכלכלי שיש לי לכרטיס האשראי. ושלא ידברו איתי על שינוי סדר עדיפויות הכלכלי שיש. אומנם, עשו כמה וכמה פעימות בנושא המשכורות לעובדים שהם מבחינת כוסות לרוח, זרית חול בעיניי העובדים / אזרחים. יוקר המחייה בישראל נוראי המשתווה כמו לערים אחרות בעולם, כמו: ניו יורק, לונדון. יהיו כאלה שיתנפלו עליי בנושא איך אני משווה בכלל. מוטב שאלה יחשבו פעמיים לפני שמתנפלים עליי משום שגם הם עושים את ההשוואה הזו.

אם התושבים לא יפנימו את זה הפעם אז אנחנו נתקרב לאנרכיה נוראית. הפעם אני מתכוון בבחירות שיהיו. אין טעם לבחור במפלגה ובמנהיג שלא עובד בשבילנו אלא עובד עלינו.




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים