ממתי סופרים את האזרח? ממתי שואלים את האזרח?

המשבר הראשון הוא מלחמת יום כיפורים כשצבאות מצרים, סוריה וירדן תקפו אותנו ביום כיפור בשעה 14:00 בעיצומו של צום יום כיפור. וזאת למרות ההתראות שישנה נכונות למלחמה מצדם של מדינות ערב.

המשבר השני הוא רצח ראש ממשלה בישראל על ידי תושב מדינת ישראל יהודי שלא הסכים עם הדרך שראש הממשלה קבע.

מאז שני המשברים הללו יש יחס אי אימון כנגד ההנהגה במדינת ישראל מצד תושביה. וזה לא סוד. 

לצערנו הרב, כל פוליטיקאי רוצה להיות ראש ממשלה וזה רק לשם הנאתו האישית ולגרוף הון עצמי מעצם היותו ראש ממשלה. הוא אינו רוצה להיות ראש ממשלה רק בגלל שאכפת לו ממדינת ישראל ומתושביה. 
כל שנה - שנה וחצי מאז אותו רצח ראש ממשלה, רצח נתעב ביותר, יש לנו בחירות כלליות. אם זה בגלל שראש ממשלה כזה או אחר מתנהל מתוך אגו - מאניה או בשל נבצרות של ראש ממשלה בשל מחלתו.

בשנים האחרונות, ישנן קולות שלא מקבלים תוקף וחוזק מספיק מצד הציבור שיש צורך אמיתי לשנות את שיטת הממשל. לא רק להעלאות את אחוז החסימה, שבינתיים הועלה, אלא יש לחזק את הכנסת ואת נבחרי הציבור ולמנוע מהם כל פרק זמן קצר להתפזר ושוב בחירות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו - שמן ההגינות יש לציין שאין אני נמנה מבין בוחריו ודעתי הפוליטית ודעתו הפוליטית אינם זהים בכלל - חייב להשכיל ולהבין: אם הינך מעוניין להוביל, להנהיג, לשנות אזי עלייך לשנות פארפזה ולגבש סביבך קואליציה רחבה מקיר לקיר ולעשות צעדים כואבים.
אני זוכר את שתי ממשלות האחדות של יצחק שמיר ושמעון פרס בשנים 1984 - 1990. כשליכוד והמערך איחדו כוחות למרות המחלקות והלכו לממשלת אחדות לאומית על מנת להוריד את האינפלציה, להוציא את הצבא מלבנון וליצור אחדות בעם.
המצב דאז אינו אותו מצב דהיום אבל יש קווים מקבילים: העם מפולג בצורה קיצונית ביותר. יש משבר כלכלי חזק ולעם אין ביטחון כלכלי בכלל. העם רוצה שלום ולחיות בשלום. האיסלאם הקיצוני כדוגמת דאע"ש. העולם האיסלמי נגד מדינת ישראל. אילו הם רק דוגמאות מדוע אנחנו חייבים הנהגה מאוחדת: מדוע אנחנו חייבים ממשלת אחדות.

גם ההנהגה של מפלגת "העבודה" וגם ההנהגה של מפלגת "הליכוד" וגם ההנהגה של מפלגות מר"צ וישראל ביתנו חייבים לשים בצד את מלחמות האגו שלהם ולאחד כוחות ביחד. ללא ספק: מפלגת "הליכוד" - חזק בביטחון. מפלגת "העבודה" - חזקה בסוציאליזים, כלכלה. איחוד שתי הכוחות המרכזיים לתקופה של עשור, לפחות, ייצבו את  העם ואת  המדינה מכל הבחינות. תהיה אפשרות להגיע לשלום, ביטחון צבאי, ביטחון כלכלי: ומעל לכל אחדות בעם.

לצערנו הרב, מעל ראש הממשלה בנימין נתניהו - שמן ההגינות יש לציין שאין אני נמנה מבין בוחריו ודעתי הפוליטית ודעתו הפוליטית אינם זהים בכלל - ישנה קללת קדנציה רביעית כדוגמאת מרגרט ת'אצר, ראשת ממשלת בריטניה שנבעטה על ידי מפלגתה והעם אחרי כהונה כמעט של 4 קדנציות בראשות הממשלה. 
אני חייב להבהיר כאן ברשי גליי: איננו קורא כאן לפגוע בבנימין נתניהו. אני לא מכבד את דעותיו. אני מכבד אותו כאדם שדעותיו שונות משלי. אני מכבד את החוק ואת הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.
אני מודע לעובדה שאין לנו מועמד אחר לצערנו שיתמודד מול בנימין נתניהו לראשות הממשלה.

נכון, בחירות 2015 לא ברורות לי בכלל מדוע הן חייבות להתקיים רק 20 חודשים אחרי הבחירות האחרונות. ראש הממשלה נתניהו היה יכול להגיע לכנסת ולנשיא ולהודיע שהוא מפזר את הממשלה והוא פועל לכינונה של ממשלה חדשה במקומה: ממשלת אחדות לאומית, כדוגמת ממשלת שמיר - פרס. ההוצאה של כ - 2 מיליארד ש"ח, על פי דיווחים של התקשורת האלקטרונית, לבחירות הללו על רקע המצב הכלכלי הקיים במדינה אינו במקום.

נשאלת השאלה: ממתי סופרים את האזרח? ממתי שואלים את האזרח? כי מבחינת הפוליטקאים: העם מטומטם והעם משלם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים