חוסר ידיעה



אני מוצא את עצמי שאני לא יכול להתעלם מהנושא הזה יותר.

מדובר על "המהפכה המשפטית" או כמו שאוהבים לקרוא לה "הרפורמה המשפטית".

גילוי נאות וכמה הבהרות:
1. אני לא מבין מה הן המשמעויות של "המהפכה המשפטית". גם אני לא מבין.
2. אני לא משתתף בהפגנות ובימי ההתנגדות. מספיק לראות שנזרקו רימוני הלם על המפגינים.
3. אני בעד הפגנות, עצומות, מחאות ברשתות החברתיות כל עוד הן חוקיות.
4. צה"ל וכוחות הביטחון חייבים להיות מחוץ לויכוח הפוליטי. צה"ל וכוחות הביטחון חייבים להיות א - פוליטים. 
5. על פי ד"ר גוגל הרפורמה המשפטית ואני מדגיש ע"פי ד"ר גוגל כי אף אחד מהממשלה לא טרח לצאת ולהסביר זאת לציבור. לטעמי, אם היו עושים זאת אזי אנחנו האזרחים היינו מבינים יותר. כמו כן, לדעתי אם הממשלה מבקשת לבצע רפורמה יש לבצע בהידברות ולא באופן חד צדדי.

כדלהלן מה שד"ר גוגל אומר:
 
רפורמת לוין או המהפכה המשפטית היא תוכנית שהציג סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, לביצוע שינויים מהותיים במערכת המשפט בישראל, בהם אישור פסקת התגברות והסדרת פסילת חוקים, ביטול עילת הסבירות, הגדרת תפקיד הייעוץ המשפטי כמייעץ לא מחייב ושינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים

פסילת חוקים

  1. תחוקק פסקת התגברות.
    • הכנסת תוכל, ברוב של 61 מחבריה, לשוב ולחוקק חוק שחוקק ונפסל בבית המשפט העליון. תוקף החוק יהיה 4 שנים, או עד שנה לאחר תחילת כהונת הכנסת הבאה, המאוחר מביניהם. 
    • הכנסת תוכל לשוב ולחוקק חוק שחוקק בכנסת קודמת, אף אם נפסל פה אחד בבית המשפט העליון. 
    • בית המשפט לא יוכל לדון בחוקי יסוד.
    • פסילת חוקים תתאפשר בבית המשפט העליון בלבד, בהרכב מלא של 15 שופטים, וברוב של 80%.
  2. הגבלת משך הדיון על פסילת החוק.

מינוי השופטים

  1. הרחבת הוועדה לבחירת שופטים מתשעה חברים לאחד עשר, בהם שבעה שימונו על ידי הקואליציה, אחד מהאופוזיציה ושלושה שופטים. שניים מהשופטים ימונו על ידי נשיאת העליון בכפוף לזכות וטו של שר המשפטים.
  2. ביטול הבחירות החשאיות בכנסת לבחירת חבריה בוועדה. במקום זאת ימונו ראשי ועדת הכנסת וועדת החוקה, חוק ומשפט כנציגי הקואליציה, ויו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה כנציג האופוזיציה.
  3. שינוי הרוב הנדרש למינוי שופטי בית המשפט העליון לרוב רגיל, במקום שבעה מתשעת חברי הוועדה (לבחירת שופטים של יתר הערכאות, מלבד העליון, נדרש רוב רגיל גם לפני הרפורמה).
  4. עריכת שימוע פומבי בועדת החוקה, חוק ומשפט למועמדים לכהונה בבית המשפט העליון.
  5. ביטול שיטת הסניוריטי. נשיא בית המשפט העליון לא יהיה השופט הוותיק ביותר בבית המשפט העליון, אלא ייבחר על ידי הוועדה לבחירת שופטים ואף יוכל להיות אדם שמעולם לא כיהן כשופט בבית משפט העליון.[8]
  6. קציבת כהונת נשיא בית המשפט העליון וסגנו לשש עד שבע שנים, שבסיומן ישובו לכהן כשופטים מן המניין בבית המשפט העליון.

ביטול עילת הסבירות

ביטול שימוש בעילת הסבירות לפסילת הוראות שהתקבלו בהתאם לחוק וכללי המנהל.

היועצים המשפטיים

מינוי היועץ המשפטי לממשלה והיועצים במשרדים בידי הממשלה והשרים, הגדרת חוות דעתם ככזו שאינה מחייבת את הממשלה, ומתן אפשרות לממשלה לייצוג משפטי עצמאי בבית המשפט.


סוף ציטוט מד"ר גוגל.


הפחד שלי שנהיה כמו הונגריה, פולין, טורקיה שנהפוך למדינות דיקטטורה.

הפחד הגדול שלי שהבחירות יבוטלו, זכויות נשים והלה"טבים יבוטלו גם כן.

הפחד הגדול שלי שבמקום להגיד "שלום" אחד לשני נצטרך להצדיע במועל יד כמו

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים