מחשבות לילה

לילה.....

השעה 03:07 בלילה......

אני ער ולא מרצוני החופשי אלא בגלל משמרת לילה בעבודה.
לא אכחיש שאני אוהב את מקום העבודה החדש, שרגע לפני 3 חודשים התחלתי לעבוד. השכר טוב מאוד, מעל המצופה. היחס של ההנהלה שונה מכל בית מלון שעבדתי - הכבוד ההדדי, הנימוס, האוזן הקשבת, הערכה המקצועית. 
גורם המרחק מהבית לא פחות חשוב - חצי שעה אני בעבודה. חצי שעה אני בבית. בתחבורה ציבורית, כמובן.

המחשבות רצות.
המחשבות רצות אחרי שסיימתי את רוב העבודה שלי.

על מה??

על החיים. 

על געגועי לזמנים אחרים שלא יחזרו וישובו.
געגועיי לאבי זכרונו לברכה. שדווקא בחגים משמעותיים הוא מאוד חסר לי, שלא לדבר לאמי שתחייה. קטע מסרט ישראלי של ברכת הכוהנים הציף בי רגשות ודמעות: איך אבי ז"ל היה עוטף אותי בטליתו שלו ואומר את הברכה. המעמד היה קדוש ומאוד מבורך, תרתי משמא.
מחשבות על אנשים - שחשבתי עליהם שהם חברים אך התברר שהם חבורת נחשים בערמת שחת. אנשים שהיו באמת חברים והקשר נותק בגלל קשיי החיים.
המחשבות על מה שחוויתי כילד בן 9 ולו רק הייתי מדבר על כך כבר אז והילדות שלי לא הייתה נהרסת לחלוטין. היום, ממרומי גילי (49) אני לא מצליח להבין איך התמודדתי עם קשר השתיקה שלי בנושא. הנושא נשאר אי שם, רחוק ממני בעבר הרחוק: שם מקומו.
המחשבות על סבתי האהובה שאם הייתה ממשיכה לחיות עוד שנה - שנתיים - שלוש אולי הייתה מזהה את הסבל ההוא ברגישותה ובאהבתה אליי. 40 שנה עברו מאז פטירתה ואני עדיין מרגיש את נוכחותה מדי פעם, עדיין מרגיש את ריח בגדיה כשהייתה מקרבת אותי אלייה ומחבקת אותי בחום.

לילה.......

אני כבר נושק לחמישים. עוד שנה. לא מפחד משינוי התקליט.
אני רק מודע לכך שהסיכוי למצוא בן זוג מאוד קלוש, שהרי מי יירצה בן זוג בן 50? למרות שהוא נראה צעיר.
נזכר במשפט שאבי עליו השלום היה אומר לי: "תזכור, בני האהוב, שהעולם של הקהילה הגאה מאוד קשה. ואתה תישאר לבד בעולם הזה". האומנם???!!!
חברים וחברות מאחלים לי שאמצא זוגיות במהרה אך לא עוזרים בשידוך. 
שוטטתי ברשתות חברתיות שין סיכוי למצוא שם זוגיות כי כולם שם מחפשים איך להוריד את המכנסיים הכי מהר רק בשביל סטוץ.
מועדונים? מסיבות? רחוק ממני כמו המרחק בין מדינת ישראל לאנטארטיקה.
אולי נגזר עליי לחיות לבד.

למדתי לאהוב את עצמי ולעשות רק את מה שטוב לי.
למדתי להעיז ולמדתי שאני התעוזה. לא לחשוש להעיז להגיד את דעתי, החריפה ככל שתהיה וגם אם היא לא נעימה לצד השני. ישראל הישן שחשב והתחשב באחר שייך לעבר!!!! היום, ישראל החדש של 3 שנים האחרונות, לפחות, עבר שינוי לא רק חיצוני אלא גם אישי.

לילה......


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים