יום אחרי אישור חוק ההמלצות שאין מלך בישראל. הכל סחיט. הכל פרוץ ומותר.

אם פעם הייתה הכנסת דואגת לשיפור חיי אזרחי מדינת ישראל, דומה שבשבועות האחרונים היא דואגת בעיקר לשיפור חיי חבריה. חוק ההמלצות, שאושר אמש בקריאה שלישית, נולד כדי למנוע מבנימין נתניהו להיפגש עם הודעה חריפה של המשטרה שצפויה לצאת בשבועיים הקרובים, לסיכום חקירתו.

גם החרדים הבינו שבעת הזו אין מלך בישראל ואפשר לסחוט את הקואליציה, הכנסת והמדינה. כך הם העבירו גם את חוק השבת -שמחייב התחשבות ב"מסורת ישראל" במתן אישורי עבודה בשבת - וגם יעבירו את חוק המרכולים - שמאפשר לשר הפנים  לפסול חוקי עזר עירוניים המתירים פעילות מסחרית בשבת - ואת חוק הבונוס לשר ליברמן, עונש מוות למחבלים. האם החוקים הללו תורמים לאזרחי מדינת ישראל? ספק רב

בעקבות העברת חוק המרכולים וחוק אישורי עבודה בשבת אף אחד מחברי הכנסת הדתיים והחילוניים לא נתנו את הדעת בנושא בתי המלון ובתי ההארחה הפועלים 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה. אם בירושלים עובדים בשבתות וחגים מוסלמים / נוצרים בשאר הארץ בכל בתי המלון עובדים יהודים. על פי ההלכה יהודי דתי / חרדי לא יכול לבקש מיהודי בשבת / חג שיעשה פעולה שמא יגרום לו לחלול שבת. אם יתחילו להעסיק עובדים מוסלמים / נוצרים זה יגרום לאחר תקופה מסוימת מירמור שמתייחסים אליהם כגוי של שבת, למרות השכר הטוב והתוספות. ומצד שני, זה יגרום למירמור בקרב היהודים שלא שומרים על אורח חיים יהודי דתי שלא מאפשרים להם לעבוד בשבת / חג. זה יוביל לסגירת בתי מלון ובתי ההארחה בשבתות ובעצם לקריסת ענף המלונאות, שגם ככה קורס.

מה הפתרון לשיטתי? אתם שואלים.
הפתרון שלי לשיטתי הוא ביטול חוק המרכולים וביטול חוק אישורי עבודה בשבת / חג. לאפשר למרכולים בערים הגדולות לפעול. שהרי גם ככה הם לא נמצאים בריכוזי קהל דתיים. בתל אביב, למשל, בשדרות רוטשילד ישנם מתחם של 4 רחובות אחד אחרי השני של קהל דתי - חרדי ואין מרכול / קיוסק באזור המתחם הזה שהוא פתוח בשבת / חג.
בעצם ביטול שני החוקים הנ"ל זה לא יגרום לסגירת בתי המלון ובתי ההארחה. להזכיר לקהל הדתי - חרדי, גם הם יוצאים לשבתות חתן בבתי המלון ויוצאים רק בצאת השבת. הם לא יכולים להחזיק גוי של שבת במסגרת האירוח שלהם, משום שבהלכה כתוב שהם חייבים לאפשר ביום שבת לא רק ליהודי לנוח ולשבות אלא גם לגר - קרי: גוי של שבת. במילים אחרות, המשחק המזוייף הזה של כן מותר לא מותר חייב להיפסק!!!!! חד וחלק.

הגענו למצב יום אחרי אישור חוק ההמלצות שאין מלך בישראל. הכל סחיט. הכל פרוץ ומותר.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תראו אותי

סרטן זה סרטן

ימים טרופים